Leveransplanerare
Anticimex AB / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Anticimex AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Stockholm,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Gillar du att arbeta i högt tempo, att arbeta tillsammans med andra och att ha ett utåtriktat och stimulerande arbete med mycket eget ansvar är detta något för dig!
Vi söker nu en leveransplanerare till hjärtat i vår verksamhet, kundservice. Leveransplanerarens roll och ansvar är säkerställa att vi levererar våra uppdrag enligt det avtal som slutits mellan våra kunder och Anticimex.
Som leveransplanerare planerar du teknikers tid utifrån geografi, kompetens och var teknikerna behövs mest för stunden. Det innebär att du pratar mycket i telefon med kunder och tekniker för att optimera planeringen.
Du samarbetar med andra leveransplanerare för att hitta bästa lösningen. Ditt mål är att skapa effektiva, välplanerade rutter för våra tekniker med rätt beläggningsgrad per tekniker och hög servicenivå mot våra kunder. Ditt arbete består också av att säkerställa rätt grunddata och avtalsinformation på våra kunder.
Du är ansvarig för att informera tekniker om förändring i planering, lång- och kortsiktig. Samt även föreslå förändring i långsiktig planering till gruppchef. Du kommer att vara en del av kontorets kundserviceteam där ni dagligen hjälps åt och samarbetar.
Du kommer även att ha arbetsuppgifter i form av att svara på samtal och mejl från både företags- och privatkunder, ge information och rådgivning gällande bland annat skadedjur, mögel och röta, boka och omboka kundbesök för våra tekniker.
Vad kan Anticimex erbjuda dig?
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, intern utbildning, ett internationellt perspektiv samt goda möjligheter till personlig utveckling. Anticimex är en spännande blandning av ett entreprenörsföretag och en internationell koncern med mycket stor marknadspotential såväl inom konsument- som företagssektorn.
Inom Anticimex arbetar vi med mångfald - och jämställdhetsfrågor för vi är övertygade om att det leder till en mer trivsam, dynamisk och effektiv verksamhet samt leder till ett bättre resultat. Vårt arbete präglas av detta och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara.
På Anticimex kontor i Sollentuna, arbetar idag 60 personer. Ansökan Din ansökan vill vi gärna ha så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2017-02-28.
Vem är du
• Lösningsorienterad och bra på att prioritera, planera och pussla
• Flexibel och har lätt för att hantera olika arbetsuppgifter och oförutsedda händelser
• Serviceinriktad och kundvänlig, men kan på ett professionellt sätt stå på sig mot både kunder och tekniker
• Lokalkännedom är ett plus
• Noggrann, ansvarstagande och noga med detaljer
• Erfarenhet inom ruttplanering är ett plus
• Du trivs med telefon, mail och dator som arbetsredskap
• Du har goda kunskaper i hela Officepaketet, framför allt Excel, samt kunskaper i engelska.
• Du är van att kommunicera skriftligt och vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete.
• Har du kunskaper inom IFS så är det ett plus.
Anticimex är ett internationellt serviceföretag som grundades i Sverige 1934. Vi skapar trygga och hälsosamma inomhusmiljöer genom inspektioner, garantier och försäkringar. Vi är ca 4 000 anställda i 16 länder som arbetar inom områdena skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Under 2015 hade vi 2,2 miljoner kunder och den sammanlagda omsättningen uppgick till ca 3,9 miljarder kronor.
Publiceringsdatum2017-02-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-28
KontaktFöretagAnticimex AB
AdressAnticimex AB
19162 SOLLENTUNA
KontorsadressKuskvägen 8, 191 62 Sollentuna
Jobbnummer 3299668
Observera att sista ansökningsdag har passerat.