Leveransplanerare - Konga Mekaniska

Högström & Co Management AB / Logistikjobb / Tingsryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Tingsryd, Lessebo, Emmaboda, Växjö, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högström & Co Management AB i Tingsryd, Emmaboda, Växjö, Karlshamn, Olofström eller i hela Sverige

Konga Mekaniska Verkstad AB är en stor tillverkare av produkter till materialhanteringsbranschen i Europa. Vi utgår alltid från kundens behov och integrerar ny teknik och design i vårt miljöarbete, allt för kundens bästa. Vi har en modern maskinpark, ett effektivt lager, en välutbildad och motiverad personal. Vi erbjuder en mängd olika vagnar, rullcontainers, pallramar, trådkorgar mm. Dessutom gör vi skräddarsydda lösningar vid behov. Vi omsätter ca 105 MSEK och har 55 medarbetare. I Konga Mekaniskas företagsgrupp ingår även Industri AB Hjalmar Johansson, Fine Scandinavia AB, DLV-France (Frankrike), Kongamek GmbH (Tyskland) samt Fine Interior (Vietnam). Läs gärna mer på www.kongamek.se .

Vi fortsätter att växa och söker en

Leveransplanerare

Konga Mekaniska Verkstad AB fortsätter sin expansion och för rätt person erbjuder vi nu en nyckelbefattning på vår logistikavdelning. Uppdraget innebär ett brett ansvar från order till leverans där även monteringsplanering ingår. I ditt uppdrag planerar du arbetet för orderplock och montering, hanterar dokumentation kring ordererkännande, frakter samt svarar för kundservice rörande våra leveranser, inklusive fraktförhandlingar. Flera av dina arbetsuppgifter innebär arbete i vårt affärssystem, via våra kunders webbportaler eller i andra stödsystem. Andra mycket viktiga uppgifter blir att i samråd med vår logistikchef utveckla vår logistikprocess och effektivisering av flödet mellan leverantörer och kunder.

Vi arbetar med internationella kunder där vårt stora lager och korta leveranstider är några av våra framgångsfaktorer. Vi verkar i en expansiv miljö som ställer krav på flexibilitet och god samarbetsförmåga varför detta är viktiga egenskaper för att du ska trivas hos oss.

Vi tror att rätt person har erfarenhet från liknande uppgifter, med stora flöden, och gärna erfarenhet av arbetsledning. Du har god vana vid arbeta i olika system och erfarenhet av effektiviserings- och förbättringsarbete. Goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift, är ett krav. Initiativförmåga, eget driv, strukturerat arbetssätt, prestigelöshet och engagemang är personliga egenskaper som passar rollen.

Företaget befinner sig i stark utveckling och för rätt person finns stora möjligheter till personlig och professionell utveckling!

Har du frågor så ta gärna en första kontakt med Cecilia Ahlqvist vid Högström & Co som vi samarbetar med i denna rekrytering. Du når henne via tfn 0470-70 56 30. Din ansökan, som behandlas konfidentiellt sänder Du så snart som möjligt dock senast den 21 januari via www.hogstrom-co.se .

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-01-05

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Företag
Högström & Co Management AB

Adress
Högström & Co Management AB
Storgata
35230 VÄXJÖ

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0470-705630

Jobbnummer
2603312

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högström & Co Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högström & Co Management AB: