Leveranskoordinator till Saab

Skill / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Har du alltid fått höra att du är bra på multitasking? Bra, då kanske vi har en tjänst som passar just dig. Läs mer om tjänsten här!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Teamet på 8 personer ingår som en del av Aeronautics produktionsstab som består av totalt 47 medarbetare med flera olika roller. Vi söker en leveranskoordinator som ska ansvara för att ta hand om våra inkommande förfrågningar och beställningar från både interna och externa kunder och se till att dessa levereras i tid. Din utmaning blir att förstå kundernas behov i form av offertförfrågningar och beställningar på reservdelar, reparationer, reklamationer, utlån av artiklar, behov av resurser med mera.

I tjänsten som leveranskoordinator är du produktionsorganisationens ansikte utåt mot såväl interna som externa kunder. I ansvaret ingår att säkerställa åtagande inom avdelning produktion samt att säkra leverans mot kunden.

Innehållet i rollen kan sammanfattas i följande ansvar:
• Ta emot och handlägga inkommande ärenden, vilket innefattar bl.a. att resurssäkra uppdraget inom avdelning Produktion
• Kalkylera och prissätta ärendet
• Säkerställa att produkten är exportklassad och att exportlicenser finns
• Lägga upp ärendet i ERP
• Följa upp och kravställa produktionsavdelningen på att hålla åtagandet
• Hålla dialog med kund om status vid leverans samt godkänna leveransen i systemet

Din profil
För att ha goda förutsättningar att lyckas i rollen som leveranskoordinator krävs följande:

• Utbildningsbakgrund inom administration eller motsvarande
• Erfarenhet av administration
• Förståelse för logistik och flöden

Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystem, gärna IFS. Goda kunskaper i Excel och Qlikview är också meriterande för tjänsten.

Vilka personliga egenskaper är viktiga?
Som leveranskoordinator behöver du vara serviceinriktad och riktigt vass på att hantera flera saker samtidigt. Du behöver ha en bra koordineringsförmåga med hjälp av processer, effektiviseringar och ett sinne för ordning och reda. Du kommer att trivas i rollen om du är utåtriktad, framåt och vågar ta egna initiativ. Eftersom du kommer att ha mycket intern och extern kontakt är det viktigt att du kommunicerar på ett professionellt sätt i både tal och skrift (svenska och engelska).

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.

Ansökningsförfarande
Låter beskrivningen intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan på www.skill.se. I ditt ansökningsbrev vill vi att du motiverar varför just du är lämpad för denna befattning. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Tjänsten inleds med en 6-12 månaders visstidsanställning via oss på Skill, därefter finns goda möjligheter till förlängning eller anställning hos Saab.

Har du frågor? Kontakta gärna ansvarig rekryterare Erica Wiquist på erica.wiquist@skill.se

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2019-03-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 4193
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erica Wiquist erica.wiquist@skill.se

Företag
Skill

Adress
Skill
Gelbgjutaregatan 2
58254 Linköping

Kontorsadress
Gelbgjutaregatan 2

Jobbnummer
4674658

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: