Leveranscoordinator till EDS - Sourcing and Supply - Intern logi

Saab / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab i Järfälla, Upplands-Bro, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har cirka 14 000 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 24 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen.

Vad du blir en del av
Electronic Defence Systems, ett affärsområde inom Saab, är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Operation Järfälla utvecklas och serietillverkas olika produkter inom området för Telekrig och Radar. Vi söker nu en duktig medarbetare till vår Intern Logistik.

Interlogistiken försörjer produktionen med planeringshjälp, kontroll, förråd, leveranscoordinering och består idag av 16 personer.

Din framtida utmaning
Leveranscoordinator driver och samordnar leveranser internt/externt inom pågående projekt.
Administrerar och kontrollerar dokumentation och konfiguration för produkterna innan leverans.
Verkställer leveranser - ingår att boka/beställa transporter inklusive administration. 
Planering av kundleveranser tillsammans med projekt. 

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

•          Förbereda och kalla till leveransmöten för serieleveranser.
•          Leda möten för serieleveranser.
•          Registrera/uppdatera databas med dok och materialinformation.
•          Skapa och anmäla gods i leveranssystem, samt uppföljning.
•          Vara behjälplig vid icke serieleveranser både externa som interna.
•          Förbereda arbetsordar för reparenter.
•          Allmän dokumenthantering (skapa, uppdatera, fördela etc).
•          Nära kontakt med projektledare samt planörer angående leveranser.
•          Kontakt med CTA (DHL Linköping)
•          Mottagningskontroll vid inkommande reparenter/modifieringar.
•          Uppföljning av utförseltillstånd mot exportkontroll.
•          Packning av serieleveranser.

Den du är idag
Vi söker dig som vill arbeta med produktionsnära frågor och har erfarenhet från produktion och produktionsflöden.
Du har förmågan att arbeta självständigt och är stresstålig samt har ett kritiskt och kreativt tänkande.
Vidare finner du en utmaning i att samarbeta och komma överens med personal inom den egna och inom andra
avdelningar samt med interna/externa kunder och underleverantörer.
Du bör ha gymnasiekompetens och relevanta kunskaper med flerårig erfarenhet av transportfrågor eller liknande.
Ett önskemål är att du behärskar engelska i tal och skrift.
Vi förutsätter goda kunskaper i Excel samt gärna erfarenhet av transportverktyg vi använder SCI (DHL) eller liknande.
Erfarenhet av ledande arbetsuppgifter är mycket meriterande.

Publiceringsdatum
2013-02-12

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Tjörneryd, HR +46 8 58085146, +46 73 4375146
Sven Pettersson, rekryterande chef +46 8 580 847 91

Företag
Saab

Adress
Saab

Jobbnummer
1464590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab: