Leveranscontroller till Jollyroom

Jollyroom AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av Nordens snabbaste växande e-handelsföretag. Vi servar idag fler än 800 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 30 000 kvm stora lager, med över 45 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 180 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Vi skall ge nordiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.

Ansvar
Rollen som leveranscontroller fungerar som en brygga mellan våra avdelningar med fokus på logistik - och inköpsavdelningen. Tjänsten innebär att stödja avdelningarna med att allokera kostnader i produktion och strategiska inköp samt samla in feedback från logistik som är användbar för kostnadseffektiviseringen och leveranssäkerhet. Tjänsten innebär även att utföra uppdrag för inköp gällande lagersaldo och utbilda produktionspersonal i mer avancerade administrativa arbetsuppgifter samt säkra kvaliteten på varorna i alla led.

Arbetsuppgifter
- Pedagogiskt stötta teamledare och produktionspersonal samt säkerställa att IT-verktygen används korrekt
- Stötta arbetsledare på inleverans i större projekt gällande IT-utveckling, avdelningsflyttar, utbildning och logistik
- Föra kostnadseffektiviserade projekt mot leverantör och reda ut eventuella frågetecken mellan deras och vår logistik
- Delta i ständigt förbättringsarbetet och vara delaktig i implementation av arbetsmetoder och rutiner
- Vara kontakten till våra leverantörers lager och ha dialog med dessa gällande eventuella problem som uppstår
- Övervaka inleveranser och säkerställa att alla steg sköts korrekt i vårt affärssystem SAP
- Rapportera överenskomna mål och nyckeltal för exempelvis produktivitet och kvalitet
- Ansvara för att givna kommunikationsvägar fungerar och underhålls, både inom gruppen och mot andra avdelningar

Kvalifikationer
- Gymnasiekompetens
- Tidigare erfarenhet inom lager/logistik eller motsvarandeng
- God analytisk och matematisk förmåga
- Datavana med goda kunskaper i Officepaketet
- God organisationsförmåga
- God förmåga att uttrycka sig i skrift och tal på svenska och engelska
- Meriterande med tidigare erfarenhet av ledande befattning
- Meriterande med eftergymnasial utbildning inom logistik eller ekonomi
- Meriterande med kunskaper i systematiskt arbetsmiljöarbete och erfarenhet av arbete med kvalitet och miljö

Som person har du en positiv inställning till förändringar och har en mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du har en mycket bra förmåga att identifiera frågor, problem och möjligheter. Vidare analyserar du orsak och verkan och löser problem snabbt och praktiskt. Du är relationsskapande och skapar en positiv arbetsmiljö och har ett gott föredöme avseende arbete och uppförande. Vidare har du en god förmåga att utveckla, engagera och motivera medarbetare.

Vi erbjuder
• Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och ansökan
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Hisings Kärra
- Arbetstider: Vardagar kl. 07.00-16.00
- Kontakt & frågor: Matilda Dahllöf via matilda.dahllof@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Publiceringsdatum
2017-03-03

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Adress
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Hisings Kärra

Kontorsadress
Tagenevägen 58

Jobbnummer
3353251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: