Leveransansvarig till BTJ
BTJ Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BTJ Sverige AB i Lund,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du affärsmässig, kundorienterad med förmåga att se helheten? Har du förmågan att bryta ner problem i delar och prioritera det viktiga i ett logistikflöde? Kan du utveckla och äga ansvaret för vår leveransprocess mot kund och säkerställa att flödet fungerar hela vägen från beställning via inköp till utleverans? Då erbjuder vi dig möjligheten att bli en del av BTJ:s spännande resa, där vi fyller nyfikna liv med meningsfulla upplevelser!
Om BTJ
BTJ berikar och levererar informationstjänster och medieprodukter till bibliotek, skolor, universitet och högskolor samt företag i behov av en effektiv informationsförsörjning.
Kunskapen om media och sökbarhet är hjärtat i vår affär. BTJ är ett privatägt företag med cirka 100 medarbetare som omsätter 440 MSEK. Vårt huvudkontor ligger i Lund.
Arbetsuppgifter
BTJ söker en Leveransansvarig som ska säkerställa och ansvara för att flödet från kundorder till leverans av bok, film och spel fungerar effektivt till våra kunder. Arbetsuppgiften innebär leveransövervakning/-utveckling, processutveckling, flödet från kundorder till bekräftade utleverans, kvalitetssäkring gentemot kunder och leverantörer och kravställare gentemot vår distributör.
Publiceringsdatum2017-02-08Dina personliga egenskaper - Affärsmässig, drivande och resultatinriktad
- Analytisk och strukturerad
- Kommunikativ
- Service- och kundorienterad
- Självgående och ansvarstagande
För att lyckas i rollen ska du ha erfarenhet av att effektivisera och säkra logistikflöden och processer. Du har stor erfarenhet av att arbeta i olika IT-system. Du är organiserad, analytisk samt har förmåga att fatta beslut. Du är tydlig och rak i din kommunikation med stark förmåga att bygga relationer då arbetet innebär många interna och externa kontakter. Som kollega är du professionell och passionerad vilket visar sig i mod, flexibilitet samt initiativ till nya lösningar. Du har lätt för att lära dig nya saker och trivs att arbeta i en verksamhet som förändras.
Kvalifikationer för tjänsten
- Krav - Högskoleutbildning eller motsvarande, med inriktning inköp, logistik eller ekonomi
- Krav, minst 3 års arbetslivserfarenhet i en liknade roll inom logistik/inköp/supply chain
- Krav, mycket god systemkunskap
- Mycket meriterande, erfarenhet av kvalitetsarbete
- Mycket meriterande, erfarenhet av förlagsbranschen
Vi erbjuder
BTJ befinner sig i en dynamisk och spännande förändringsfas. Rätt person har stora möjligheter att påverka utveckling och riktning avseende arbetssätt och resultat. Avtalsmässigt erbjuds konkurrenskraftiga anställningsvillkor enligt kollektivavtal samt kontinuerliga utvecklingsmöjligheter. BTJ är placerat i trivsamma lokaler på Ideon i Lund.
Allmän information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Lund. Arbetet är på heltid och kan omfatta resdagar. Tillträde är beräknat till 2017-04-01 eller så fort som möjligt beroende på sökandes nuvarande arbetssituation. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående dock senast den 5 mars 2017.
För frågor om tjänsten var vänlig och kontakta Sälj- och marknadschef Johanna Thulesius på telefon 046-180 165 eller maila på
johanna.thulesius@btj.se.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
40 timmar/vecka. Tillträde: 2017-04-01 eller beroende på kandidats uppsägningstid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: 2017/2
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBTJ Sverige AB
AdressBTJ Sverige AB
Scheelevägen 32
22182 Lund
KontorsadressScheelevägen 32
Jobbnummer 3309805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.