Leveransansvarig IT till Transdev
Transdev Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Stockholm,
Täby,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Sigtuna eller i
hela Sverige Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Vi är ledande i omställningen mot grönare trafik där fokus ligger på våra viktigast miljöområden; drivmedelsförbrukning, förnyelsebara bränslen och energiförbrukning samt att vi arbetar med hållbara affärsmodeller och vi utbildar och informerar kontinuerligt alla medarbetare så att de har den miljökunskap som krävs. Transdev är ett bolag som satsar på sin personal och det finns goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt.
Om rollen
Nu söker vi en nytänkande IT Service Manager som vill bygga upp och driva tjänsteutveckling inom IT för Transdev Sverige. Som IT Service manager hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla en IT-organisation i förändring, samtidigt som du får tillämpa din tekniska kunskap på ett meningsfullt sätt.
Transdev IT Service Manager är en Sverigegemensam roll som rapporterar till Chefen för IT Tjänster och Drift. Funktionen ansvarar för att Transdevs verksamheter i Sverige erbjuds optimalt IT-stöd enligt överenskomna krav och servicenivåer.
Som IT Service Manager kommer du att ha ansvaret för vissa av Transdevs användarnära interna och outsourcade IT-tjänster.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära att:
• utveckla, förbättra och följa upp IT tjänster samt leveransen från intern IT och tjänsteleverantörer
• ansvara för kontroll och underhåll av IT-tjänsters SLA och KPI
• operativt ansvarig i samarbetet med intern IT och tjänsteleverantörer
• ansvar som incident/problem/change manager
• etablera, äga och kontinuerligt utveckla Transdevs IT tjänstekatalog
• ansvara för kommunikation gentemot beställare och användare inom Transdev
• utveckla och implementera IT-stödprocesser i samklang med verksamhetsprocesser
• proaktivt arbeta med utveckling och förbättring av kritiska leveranser
• äga och kontinuerligt utveckla ITIL processer
• äga och utveckla beställningsprocesser
• upphandla nya tjänster och ta fram avtal
• delta/driva projekt
• ansvar för funktionsbeskrivningar/lathundar
Vem är du
För rollen som IT Service Manager söker vi dig som har erfarenhet av en liknande roll i en större organisation. Du är van att arbeta med olika samarbetspartners samt att agera beställare gentemot outsourcingleverantörer och intern IT. Vidare bör du ha intresse för, och erfarenhet av, att bygga upp och förvalta processer och rutiner. Har du erfarenhet av Transportbranschen är det meriterande för tjänsten.
Du har en högskoleutbildning inom IT eller motsvarande, och är ITIL Certifierad. Att du behärskar svenska och engelska väl, i både tal och skrift, är en förutsättning för tjänsten. Körkort är ett krav.
Vi tror att tjänsten som IT Service Manager passar dig som drivs av en vilja att utveckla och förbättra samt leverera. Du gillar utmaningen i att lösa svåra tekniska problem samtidigt som du trivs i en roll där du får skapa och upprätthålla många kontakter, såväl internt som externt. För att lyckas i rollen bör du ha en förmåga att skapa förtroende och vara pedagogisk i din kommunikation med användare inom företaget, men även kunna ställa tydliga och konkreta krav gentemot leverantörer. Vi tror att du tack vara din tidigare erfarenhet har utvecklat en förmåga att förstå olika verksamheters behov och krav, samt att du på ett självständigt och strukturerat sätt kan driva utvecklingen av IT tjänster och processer. För att passa in i IT-gruppen är även prestigelöshet, flexibilitet och engagemang värdefulla egenskaper.
Vi erbjuder
en spännande roll hos i ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar "Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel", styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
På Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan dela din tid mellan att arbeta på kontoret och arbeta på distans.
Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag, fri parkering vid kontoret samt har ledigt halvdag innan röd dag. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter.
Mer information och ansökan
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Du ansöker via vårt rekryteringssystem senast 16 april.
Har Du frågor om tjänsten är rekryterande chef Oskar Berg behjälplig.
oskar.berg@transdev.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta Sabina Sjögren,
sabina.sjogren@transdev.se, 076 131 44 58.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391),
https://www.transdev.se/ Arbetsplats Transdev
Jobbnummer 7580531
Observera att sista ansökningsdag har passerat.