Leveransansvarig inom agila metoder, Stockholm

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 7 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Kundens leveransansvariga inom Digitala Externa Kanaler (DEK) ansvarar för att säkra en kvalitativ utveckling och förvaltning av Kundens hemsidor och appar samt biljettautomater. Du kommer att ingå i ett team av leveransansvariga och arbeta med spännande utmaningar på en arbetsplats med höga ambitioner - att bli Sveriges mest digitaliserade företag. Kunden har ett nära samarbete med vår verksamhet för att tillsammans skapa värde ut till våra kunder.

I rollen kommer du att ansvara för att Kundens webbutvecklingsteam har rätt bemanning och kompetens och att Kunden kan möta verksamhetens behov och även säkra en god förvaltning. Teamen är tvärfunktionella och innehar alla kompetenser som behövs för att ta ett initiativ till leverans, Kunden arbetar enligt agila metoder och använder Scrum. Du kommer vara en del av Kundens agila förändringsresa.

Du kommer att delta i forum för prioritering av backlog samt säkerställa att Kundens processer för utveckling och release fungerar. Du kommer även att vara konsultansvarig för våra konsulter i teamen och ansvara för on- och offboarding.

Kunden arbetar ständigt med att förbättra sina agila arbetssätt och i rollen som leveransansvarig kommer du att driva workshops och forum för att fånga upp behov som tar våra agila färdigheter till nästa nivå. I rollen kommer du även att ha löpande kontakt med Kundens leverantörer av tjänster och produkter, hantera licenser, avtal för att säkra LCM och proaktiv förvaltning.

Som leveransansvarig deltar du även i samarbeten med övriga enheter hos Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Hög generalistkompetens, eller mycket hög kompetens inom det specifika området. Måste ha förståelse för organisatoriska behov och affärsmässiga utmaningar.
• Stor erfarenhet av ledarskap.
• Kan ta huvudansvar för delleverans i större projekt och är van vid rapportering och projektledning.
• Lång erfarenhet av agil metodik och agila processer, leda och delta i workshops.
• Erfarenhet av bemanning och att hålla intervjuer.
• Förmåga att planera långsiktigt med fokus på budget, prioritet och tid.
• Stor förståelse för agil systemutveckling och systemförvaltning.
• Förmåga att bygga relationer och samverka med intressenter med ett prestigelöst förhållningssätt.
• Förmåga att driva initiativ, planera, organisera och sätta struktur.
• Har 5-10 års erfarenhet som konsult inom området.
• Har deltagit i stora uppdrag inom olika områden och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet.
• Ärendehantering i Jira.
• Uppföljning av tidrapportering och budget.
• Flytande svenska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
• Giltiga certifikat, licenser.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Webbutveckling, Adobe-produkter, Designsystem, Analytics, Figma, Storybook, Elastic, Testautomatisering, WCAG2.1 AA, JavaScript, React, Bokningssystem, Azure, Finansiell analys och beräkningar.

Önskemål om personliga egenskaper:

• Mycket stor självständighet.
• Kommunikativ, metodisk, strukturerad, operativ, flexibel

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 7 månader

Publiceringsdatum
2020-11-18

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
5450706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: