Leveransadministratörer till Bavaria Stockholm - Direktrekryteri

Kontorsfixarna Stockholm AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-01-30

Om tjänsten
Till vår kund Bavaria Stockholm söker vi två leveransadministratörer för rekrytering. Bavaria är en av nordens största BMW-återförsäljare med ambitionen att göra hela kundens upplevelse till något i världsklass. Som leveransadministratör är du stationerad på kontoret i Solna och ingår i ett leveransteam på fyra personer. Ditt primära fokus är att stödja Bavarias säljorganisation gällande administration kring försäljningsvolym. Du kommer dessutom att få vara med och utveckla avdelningen mot en ökad effektivisering av administrativ hantering.

Dina arbetsuppgifter
• Förbereda, genomföra och administrera billeveranser.
• Ansvara för att kundordrar registreras i Kobra/Office.
• Löpande kontroll av leveranstider och status på beställda bilar samt rapportering till respektive säljare.
• Hantering, kontroll samt kontering av fakturor och arbetsordrar internt.
• Vid behov boka tid i verkstaden för eventuella kompletteringar som ska utföras på sålda bilar.
• Beställning av reservdelar/tillbehör till bilar som ska levereras.
• Registrering av sålda/inköpta bilar.
• Ansvar, enligt fastställt schema, för leveranskassa.
• Förhandsberäkningar.
• Intern rapportering.
• Rapportering till BMW Sverige.

Kvalifikationer
Till denna tjänst söker vi dig som är organiserad, strukturerad samt trivs i en administrativ roll. Du har en fallenhet för planering och uppföljning av rutiner och ramar på ett effektivt sätt. Du kommer att arbeta i ett team vilket förutsätter att du har en god samarbetsförmåga och är flexibel i ditt arbetssätt. Du är dessutom ödmjuk och tillmötesgående i ditt bemötande och tycker om att hjälpa andra och levererera lösningar.

För denna tjänst vill vi gärna att du har:
• Grundläggande kunskaper i Office, OneNote och Outlook.
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet från motorbranschen är meriterande.
• Erfarenhet av affärssystem inom motorbranschen, t.ex. Kobra, är meriterande.

Övrig information
Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd hos Bavaria Stockholm Bil AB. Arbetstiderna kommer att variera mellan 7-16, 8-17 och 9-18. Start för tjänsten är omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Urval kommer att ske löpande, så välkommen in med din ansökan snarast möjligt. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Hanna Benjaminson, 08-663 99 00.

Sökord: administrator, supply, delivery, fordon, logistik, service.

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1788
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Benjaminson hanna.benjaminson@kontorsfixarna.se

Företag
Kontorsfixarna Stockholm AB

Adress
Kontorsfixarna Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2148722

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB: