Leverans-/installationstekniker - Microsoft Lync
Cellip AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cellip AB i Stockholm Företaget:
Cellip är en modern teleoperatör som ökar lönsamheten hos våra kunder genom flexibla och priseffektiva kommunikationslösningar i marknadens tekniska framkant och som:
• Växer snabbt under lönsamhet.
• Rankade av Deloitte Fast 50 som den snabbast växande teleoperatören i Sverige.
• Utnämnda till Gasell 2013 av Dagens Industri.
• Vinnare av Microsoft Voice partner 2013.
• Har ett brett tjänsteutbud inom IP-telefoni med främst små och medelstora företag som kärnverksamhet.
• Ökar snabbt inom segmentet större företagkunder genom tekniska speciallösningar och Microsoft Lync.
Läs mer på
http://www.cellip.com .
Vi är 28 anställda och sitter i riktigt bra lokaler centralt på Södermalm i Stockholm.
Vi växer snabbt och behöver förstärka vårt tekniska support-team med en Leverans-/installationstekniker som har förutsättningar för och vilja att växa med företaget. Rätt kandidat till rollen har flera års dokumenterad erfarenhet, med goda referenser, från arbete med teknisk leverans och installation.
Uppdraget:
Cellips tekniska support ansvarar främst för:
• Teknisk support till företagets alla kunder.
• Uppsättning och installation av växellösningar och telefonisystem.
• Internsupport till företagets anställda.
Arbetsbeskrivning Leverans-/installationstekniker:
• Installationsansvar av nya, större kunder ? teknisk installation av mjukvara på distans - främst Lync 365 telefoni, Microsoft Lync och andra telefonist- & callcenterfunktioner.
• Leveransansvar till nya kunder ur ett tekniskt perspektiv ? säkerställa nöjda kunder.
• Löpande tekniskt kundansvar, i nära samarbete med affärsansvarig, för större kunder ? säkerställa att allt fungerar och om så inte är fallet lösa detta.
• Teknisk support främst med fokus på tjänsterna ovan och större kunder.
• Aktivt bidra till företagets fortsatta kontinuerliga utveckling - utbilda/coacha kunder och kollegor för en optimal initial och löpande leverans.
• Rapporterar till Teamleader Teknisk Support.
Rätt profil för jobbet:
• 3-5 års erfarenhet av teknisk installation av Microsoft Lync och andra telefonist- och callcenterfunktioner till lite större företagskunder (50-200 användare).
• Prestigelös och handlingsinriktad.
• Trivs i en snabbt föränderlig och dynamisk miljö.
• Utåtriktat arbetssätt och bekväm kommunikatör.
• Ansvarstagande och självgående samt passionerad förbättrare.
• Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning.
Om du känner igen dig i ovan och är intresserad så maila ansökan till
stefan.kolmodin@cellip.se . Ansökan skall innehålla:
1. Kortfattat CV.
2. Personligt brev där du berättar om dig själv - vem du är, vad du kan/vill och varför du är intresserad av/rätt person för uppdraget.
Publiceringsdatum2013-11-20Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
stefan.kolmodin@cellip.seFöretagCELLIP AB
AdressCELLIP AB
Ölandsgatan 42
11663 Stockholm
KontorsadressÖlandsgatan 42
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55801000
E-postadress:
jobs@cellip.com Jobbnummer 1707734
Observera att sista ansökningsdag har passerat.