LensWay söker coachande och säljinriktade Teamledare
First Reserve AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos First Reserve AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Antar du utmaningen att vara med och bidra till att vinna SM i kundtjänst 2011? Vill du arbeta i ett ungt, engagerad och entusiast team där kundtjänsten har en central roll i företaget?
I denna rekrytering samarbetar Lens Way med First Reserve AB.
Publiceringsdatum2011-10-06Om företagetLensWay är Europas största leverantör av kontaktlinser.
Sedan starten 1999 har över en miljon kunder upptäckt våra internetbutiker runt om i Europa. Våra snabba leveranser och fördelaktiga priser lockar tusentals nya glasögon och kontaktlinskunder varje månad. Sedan 2004 ingår vi i Coastal Contacts, som är noterat på Toronto-börsen. Koncernen säljer glasögon och kontaktlinser i ett stort antal länder i Europa, Nordamerika, Asien och Australien.
Bakom framgången står 150 entusiastiska och proffsiga medarbetare. När vi nu höjer ambitionen ytterligare behöver vi fler kollegor med härlig personlighet och med samma entusiastiska inställning som vi.
Placeringsort är vid vårt europeiska huvudkontor i Kista.
Dina arbetsuppgifterSom teamledare fyller du en viktig funktion i det fortsatta arbetet med att utveckla företagets kundtjänst. Du har förmågan att inspirera och motivera dina kollegor i arbetet att öka försäljning och bibehålla den höga servicenivå vi ur ett kundperspektiv har idag.
Du ansvarar för ca 10 medarbetare och rapporterar direkt till kundtjänstchefen. Resursplanering och arbetsledning är en del av det dagliga arbetet och du kommer kontinuerligt att arbeta med utveckling av befintliga rutiner och processer.
Alla anställda inom Lensways kundtjänst får regelbunden uppföljning och arbetar efter tydligt uppsatta mål. Du är en resultatorienterad person med tävlingsinstinkt som trivs med tuffa krav och högt uppsatta mål. Din förmåga att coacha, och motivera dina kollegor för att höja snittordervärdet i kundtjänst kommer att bidra till att vi vinner SM i kundtjänst.
Vem är Du?
Vi tror att du har minst 2 års erfarenhet inom försäljning och/eller kundservice. Du har kunskaper och erfarenheter av att utveckla/motivera grupper mot att bli mer säljorienterade och kunna styra samtalen. Du tar egna initiativ och ställer höga krav på dig själv och förväntar dig samma sak från dina kollegor. Du har erfarenhet av målinriktat coachande ledarskap i en säljorienterad verksamhet. Vi tror även att du har erfarenhet av arbete i ett tillväxtföretag i en dynamisk arbetsmiljö. Du trivs vidare med eget ansvar och att planera ditt eget arbete.
Eftersom kundtjänsten är internationell krävs det mycket goda engelska kunskaper såväl i tal som i skrift. Du har mycket goda kunskaper i MS Office och kan presentera din grupps resultat på ett enkelt men effektivt sett.
Som person är du social och utåtriktad, samt mål och resultatorienterad. Du är förtroendeingivande, kan ge beröm och skapar balans i gruppen. En god förmåga är att kunna motivera och att entusiasmera kollegor i en dynamisk verksamhet.
Så ansöker duSkicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Viveka Holm, tel: 08-7058064
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktViveka Holm, 08-7058064, 070-2798321
FöretagFirst Reserve AB
AdressFirst Reserve AB
Kyrkogatan 5A
17232 Sundbyberg
Jobbnummer 1048013
Observera att sista ansökningsdag har passerat.