Lekeberg växer och behöver en lokalförsörjningsstrateg - Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen - Företagsekonomjobb i Lekeberg
Lekeberg växer och behöver en lokalförsörjningsstrateg
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Företagsekonomjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla företagsekonomjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också Teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare sammanlagt inom kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har drygt 600 tillsvidareanställda.

Lekebergs kommun växer, 2020 tredje mest i hela Sverige, och behovet av verksamhetslokaler är stort. Vi söker nu en lokalförsörjningsstrateg som kan hjälpa oss att säkerställa en långsiktig och effektiv lokalförsörjning. Tjänsten är nyinrättad och har en central roll i utvecklingen av vårt lokalförsörjningsarbete.



Publiceringsdatum
2021-03-15

Arbetsuppgifter
Merparten av våra verksamhetslokaler ägs av vårt helägda kommunala fastighetsbolag, Lekebergs kommunfastigheter (LEKO). Du blir kommunens huvudsakliga kontaktyta gentemot fastighetsbolaget och kommunens projektledare i nybyggnads- och ombyggnadsprojekt. Du driver projekten framåt i nära samarbete med fastighetsbolagets projektledare. Tillsammans med bolaget genomför du förstudier som underlag för beslut.

Som lokalförsörjningsstrateg blir en av dina huvuduppgifter att arbeta med den strategiska lokalresursplaneringen.
Kommunens arbete utgår från den strategiska lokalförsörjningsplanen och de behov den visar.

I ditt uppdrag kommer du bla att:
* analysera verksamheternas lokalbehov och följa upp lokaleffektivitet
* ansvara för att utveckla och samordna lokalförsörjningsprocessen
* revidera och uppdatera lokalförsörjningsplanen och ansvara för att optimera kommunens nytta vid lokalförändringar
* utreda och ansvara för lokalfrågor både på kort och på lång sikt
* ha ett särskilt ansvar för omvärldsbevakning inom området och då särskilt den lokala fastighetsmarknaden.

Du kommer också att bereda projekt och förslag inför beslut i kommunstyrelsen.
Vi ser gärna att du har ett bredare intresse för projektstyrning, och kan bidra i arbetet med att utveckla kommunens projektarbetskultur, dels i lokalförsörjningsfrågor men även i andra typer av projekt.
Du har även mer operativa uppgifter då du har hand om hyreskontrakten för kommunens lokaler både dem vi hyr av vårt eget fastighetsbolag och dem vi hyr av andra hyresvärdar.

Arbetet innebär mycket samverkan och kontakter med kommunens olika verksamheter samt externa aktörer. Det är därför viktigt att du har förmåga att sätta dig in i verksamheternas utmaningar och att du också kan se helhetslösningar på kommunövergripande nivå.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi, samhällsbyggnad eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet kan anses likvärdig.
* flera års erfarenhet av att arbeta med strategiska frågor inom fastighetsområdet och projektledningserfarenhet.
* B-körkort
* en god kommunikativ förmåga och behärskar det svenska språket väl både skriftligt och muntligt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Vi ser att du är självständig och bra på att driva och leda processer. Du är analytisk, har helhetsperspektiv och förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Du arbetar strukturerat och har en vana av att organisera ditt arbete.
För oss är det också viktigt att du i ditt arbete har ett fokus på miljö och ett hållbart och resurseffektivt lokalutnyttjande.
Då arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt trivs du i en central roll där du samverkar med andra och där din förmåga att bygga förtroendefulla relationer kommer väl till pass. Du känner dig också bekväm med att föredra ärenden och tala inför andra.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Jobbnummer
5629281

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: