Leg. Sjuksköterska till Gamleby

Västerviks kommun / Sjuksköterskejobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Västervik, Vimmerby, Valdemarsvik, Oskarshamn, Hultsfred eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerviks kommun i Västervik

Hälso- och sjukvårdsenheten, Gamleby

Vi söker nu en sjuksköterska till vår verksamhet i Gamleby.

Publiceringsdatum
2024-03-22

Arbetsuppgifter
Som sjuksköterska hos oss träffar du dina patienter i deras hemmiljö vilket ger en trygghet för patienten. Det är ett mycket rörligt arbete. Genom att göra flera hembesök varje dag får du möjlighet till miljöombyte. Vi gör hembesök i både stadsmiljö, lantlig miljö och i skärgården.

Vårt arbete innebär allt från enklare medicinska insatser till insatser med avancerad medicinsk utrustning och teknik. En del i arbetet är vård i livets slutskede. Som sjuksköterska utbildar du samt delegerar uppgifter och ansvar till personal på våra särskilda boenden och i hemtjänsten. Du ansvarar för att följa upp och utvärdera de planerade insatserna. Vi arbetar i team där flera olika professioner samverkar kring patienterna. I teamen deltar omsorgspersonal, enhetschefer, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och sjuksköterskor för att få en helhetssyn kring patienterna.

Som sjuksköterska hos oss har du ett självständigt jobb där du själv planerar och lägger upp ditt arbete. Det ger dig stor frihet i jobbet. Inom verksamheten pågår hela tiden ett utvecklingsarbete för att förbättra för våra patienter. Du får stor möjlighet att delta i detta arbete och bidra med dina tankar och erfarenheter. Vi har en utbildningsplan inom verksamheten och erbjuder möjlighet till specialistutbildning.

Din kompetens
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Till dig som är nyutbildad sjuksköterska kan vi erbjuda ett introduktionsprogram, med längre introduktion och stöttning i din nya roll som sjuksköterska.

Vi söker dig som vill ha ett rörligt jobb, ta eget ansvar och jobba självständigt. Du åker själv på hembesök där du möter dina patienter och därför behöver du känna dig trygg i din roll och vara självgående i arbetet. Det är viktigt att du har en god empatisk förmåga, bra samarbetsförmåga och kan kommunicera med andra människor på ett lyhört och konstruktivt sätt. Rollen kräver också att du är trygg och stabil, att du har självinsikt och kan ta hjälp vid behov.

Du planerar ditt jobb självständigt vilket innebär att du behöver kunna organisera och prioritera i ditt arbete. Om situationen kräver det kan du behöva ändra din planering och därför är det viktigt att du är flexibel och kan se möjligheter i förändringar.

Övrig information
För den här tjänsten krävs det att du har B-körkort och vana att köra manuellt växlade bilar.

Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik.

Besök även den här länken för mer information: https://www.vastervik.com/flytta-till-vastervik/hittahem/

Läs också mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss)

Välkommen med din ansökan!

Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
-

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SOC 22-24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västerviks kommun (org.nr 212000-0779)

Kontakt
Ulrika Bergenhav, Vårdförbundet
010-35 516 67

Jobbnummer
8560662

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerviks kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerviks kommun: