Leg. Fysioterapeut/Sjukgymnast - vikariat

Skövde kommun, Avdelning hemvård, hälso- och sjukvård / Sjukgymnastjobb / Skövde
2018-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Leg. Fysioterapeut/Sjukgymnast - vikariat" (publicerad 2018-06-18) ⬅️


Visa alla sjukgymnastjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelning hemvård, hälso- och sjukvård i Skövde, Mariestad eller i hela Sverige

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Sektor vård och omsorg har ca 1500 medarbetare och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).

Kommunrehabs 17 arbetsterapeuter och 16 sjukgymnaster/fysioterapeuter utgår från Ekedals ÄldreCenter. Vi har fina helt nyrenoverade och ändamålsenliga lokaler med närhet till tåg- och bussförbindelser.

Vi arbetar inom såväl äldreomsorgen (hemsjukvård samt boende/korttid), avdelningen för funktionsnedsättning samt socialpsykiatrin.




Publiceringsdatum
2018-04-27

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är omväxlande och består bland annat av bedömningar, behandlingar, vårdplaneringar och hjälpmedelsutprovningar som sker där patienten vistas. Vi arbetar mycket med bland annat sittande, förflyttnings- och smärtproblematik.

På kommunrehab krävs att man kan och vill arbeta både självständigt och i team där du har möjlighet att vara med och påverka verksamheten.

Vi är ett gott och glatt gäng som månar om varandra. Vi har en väl fungerande verksamhet som vi hela tiden strävar efter att utveckla.

Du kommer att dela geografiskt område med en arbetsterapeut. På området kommer du att på olika sätt samarbeta med andra professioner, så som enhetschef, baspersonal, sjuksköterskor och biståndsbedömare.

Vi är en del i vårdkedjan och samarbetet med andra vårdnivåer, ex länssjukvård och primärvård vilket är en förutsättning för en
god vård.

Som nyanställd får du en gedigen introduktion samt en mentor. Vi har regelbundna yrkesträffar för kompetensutveckling och kollegialt stöd.




Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad Fysioterapeut/ Sjukgymnast.

Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet från tidigare arbete som sjukgymnast/fysioterapeut.

Som person är du trygg i din yrkesroll med viljan att utvecklas genom ett positivt och engagerat förhållningssätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort erfordras.


ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-09-01 , upphör: 2019-08-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: A778971
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Warnemark 0500-49 82 94

Företag
Skövde kommun, Avdelning hemvård, hälso- och sjukvård

Adress
Skövde kommun, Avdelning hemvård, hälso- och sjukvård
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
4113506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelning hemvård, hälso- och sjukvård

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelning hemvård, hälso- och sjukvård: