Ledningsstöd Inköp&Kategori - Coop Sverige

We Select / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos We Select i Solna, Stockholm, Sollentuna, Huddinge, Täby eller i hela Sverige

Är du redo för att ta ett ordentligt steg i din utveckling inom dagligvarubranschen?

Coop befinner sig i en spännade utvecklingsfas och söker nu dig som vill anta det spännande uppdraget att agera högra hand till direktören för affärsområdet Inköp&Kategori. En bred roll där det händer mycket och där du kommer att få en unik inblick i affärsområdets affärer.

I rollen som Ledningsstöd stödjer du affärsområdesdirektören i arbetet med att koordinera, dokumentera, uppdatera, kvalitetssäkra och följa upp de prioriterade aktiviteterna och projekten inom affärsområdet samt svarar för att assistera affärsområdesdirektören i hennes och affärsområdets planering. Arbetet är mycket omväxlande och omfattande och inkluderar högt som lågt. Du ansvarar för planering, koordinering och dokumentation av affärsområdets ledningsmöten och deltar i olika projekt och förberedelser inför lednings-, styrgrupps- och övriga beslutsmöten. I rollen ingår även att stödja affärsområdesdirektören i analyser och färdigställande av presentationsmaterial med mera. Utöver detta ansvarar du även för utveckling och förvaltning av affärsområdets leverantörsportal, ett viktigt verktyg för kommunikation och administration med Coops leverantörer.

Personen i denna roll får en god inblick i Inköp&Kategoris affärer och delområden, och tjänsten är ett bra steg för vidareutveckling inom hela organisationen.

Vidare ingår följande arbetsuppgifter:
• Sammanställning och hantering av mötesunderlag, mötesnoteringar och månadsrapporter
• Hantering av affärsområdesdirektörens agenda och vardag
• Support till övrig affärsområdesledning vid särskilda behov
• Agera kontaktperson för allmänna Inköp&Kategori-frågor och kanalisera ärenden rätt
• Administration av och medverkan till redaktionellt innehåll till Coops Leverantörsportal liksom deltagare i det löpande utvecklingsarbetet
• Ansvar för tydligt definierade projekt inom affärsområdet samt säkerställa att arbetet följer beslutad tidsplan och budget
• Deltagande i olika tvärfunktionella projekt inom Coop
• Koordinering och planering av interna evenemang och konferenser inklusive att räkna och ta fram offerter/kostnader för olika aktiviteter
• Fakturahantering.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid på huvudkontoret i Solna.

Fackliga representanter:
Elisabeth Andersson | Handels tjänstemän | 010-742 60 77
Håkan Johansson | KTF | 010-743 12 64
Johan Holmgren | Saco | 010-7431076

Publiceringsdatum
2017-09-25

Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
Högskoleutbildning eller motsvarande.

Vi söker dig med en god analytisk förmåga med mycket hög arbetskapacitet, flexibilitet och integritet med målsättningen att utvecklas vidare inom Coop. Vi tror att du har arbetat ett par år alternativt håller på att avklara eller har nyligen avklarat civilekonom och/eller civilingenjörsexamen. Erfarenhet av projektledning och inköps-, kategori- och förhandlingsarbete är meriterande liksom förståelse för resultat/balansräkning, kassaflöde samt de vanligaste värderingsmodellerna. Utlandserfarenhet samt arbete och engagemang utanför studierna premieras.

Erfarenhet/särskild kompetens:
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet
• Tidigare arbetslivserfarenhet som konsult, inom projektledning eller inom handel och FMCG är meriterande

Dina personliga egenskaper
Som person har du mycket god planeringsförmåga och förmåga att skapa och bibehålla överblick över arbetet. Du är drivande, med ett stort engagemang och god ledar- och samarbetsförmåga. I denna roll är det av stor vikt att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt är mycket tydlig i din kommunikation med andra inom organisationen.

Kontakt
Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se.

Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden.

Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.

Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lotta Sandahl lotta.sandahl@coop.se

Företag
We Select

Adress
We Select
Drottninggatan 25
11151 STOCKHOLM

Kontorsadress
Englundavägen 4,

Jobbnummer
3716155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från We Select

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos We Select: