Ledningsstöd / Administratör
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-05-13
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Om bolaget:
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt, i dag och i framtiden. Svenska kraftnät ansvarar för att handeln med el kan ske så smidigt som möjligt i Sverige och med andra länder i Europa. Svenska kraftnät övervakar och styr kraftsystemet dygnet runt och bygger ut stamnätet för att möta samhällets behov av el.
För att Svenska kraftnät ska kunna fullgöra sina uppdrag på bästa sätt krävs hög kompetens inom flera olika kompetensområden vilket medför att Svenska kraftnät utöver sina drygt 1 600 medarbetare även behöver anlita externa resurser.
Svenska kraftnäts huvudkontor ligger i Sundbyberg, men har även verksamhet i Göteborg, Sundsvall, Luleå, Sollefteå och Västerås.
Bakgrund:
Svenska kraftnät och dess verksamhet är inne i en stor förändring och expansionsfas. För den här avropsförfrågan innebär det konkret att avdelningen IT för Kraftsystem och Elmarknad är under tillväxt och genomgår nu en organisationsjustering framåt.
Utöver detta pågår stora utvecklingsinsatser, omfattande förvaltningsverksamhet samt organisatoriska och processmässiga förändringar.
Det finns därför behov av att tillsätta konsulter som kan agera stöd till avdelningens chefer och andra ledarroller i administrativa och koordinerande uppgifter.
Uppdragsbeskrivning:
Uppdraget innefattar att löpande stödja chefer och andra ledande roller i administrativa och koordinerande uppgifter.
Konsulten bygger upp en god kunskap i administrativa processer på Svenska kraftnät, och kan både guida andra i vad som behöver göras och bidra praktiskt utifrån behov. Allteftersom kan även uppdraget utökas med uppgifter inom processerna på avdelningarna.
Roll och ansvar:
I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter:
Stöd i upphandling och introduktion av konsulter
Stöd i rekrytering och introduktion av nya medarbetare
Kommunikationsinsatser kopplade till avdelningens verksamhet - intranätsartiklar, internt månadsbrev m.m.
Planering och genomförande av möten och konferenser
Koordinering av ekonomiskt prognos- och budgetarbete
Koordinering av verksamhetsrapportering
Koordinering och kommunikation relaterat till systemdivisionens projekt och IT-förvaltningar
Obligatoriska krav:
Konsulten ska ha en avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram.
Konsulten ska ha minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som administratör med innehåll av motsvarande omfattning och svårighetsgrad.
Konsulten ska ha minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.
Konsulten ska behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Mervärdeskrav:
Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom intern eller extern kommunikation
Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom ekonomisk redovisning
Publiceringsdatum2025-05-13Dina personliga egenskaperNedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju.
God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
Ödmjuk och serviceinriktad
Arbetar självständigt och målinriktat
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Noggrann och strukturerad
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 559064-9207),
http://kraftsam.se Jobbnummer 9336135