Ledningsstöd

Trafikverket / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Kristianstad, Olofström, Lund, Ystad, Ängelholm eller i hela Sverige

Vill du bidra till säkrare och smidigare vardag för invånare och företag i Sverige? Som ledningsstöd hjälper du till att nå Trafikverkets mål inom tillförlitlighet, hållbarhet och effektivitet. Låter inte det lockande?

Ledningsstöd

Publiceringsdatum
2022-12-15

Dina arbetsuppgifter
Som ledningsstöd på avdelningen Bidrag- och ärendehantering tillhör du en liten stabsfunktion där du jobbar direkt under avdelningschef. Du kommer samarbeta med hela avdelningen och ha en nyckelroll när det gäller internkommunikation och stöd. Inom staben finns också två verksamhetsutvecklare som tillsammans med dig är ett stöd för hela avdelningen och ledningsgruppen.
Du har en viktig roll i att ge administrativt stöd till våra sex chefer och att tillsammans med avdelningschef och stab planera för vår gemensamma utvecklingsresa. Du har en samordnande roll kopplat till flera viktiga funktioner inom Underhåll. Bland annat ansvarar du för vår ärende- och kundbrevlåda samt samordnar utformningen av hur vi lagrar information i våra digitala arbetsrum. Du kommer att leda mindre uppdrag med fokus på ständiga förbättringar i verksamheten - vad det omfattar kan utvecklas utifrån tidigare erfarenheter och verksamhetens behov. Arbetsuppgifterna varierar under året utifrån verksamhetens behov och processerna på Trafikverket.
Här kommer exempel på några ofta förekommande arbetsuppgifter:
hantera ärendeberedning
uppdatera arbetsrum i SharePoint
sköta kommunikationsuppdrag t.ex. förbereda presentationer i PowerPoint
planera och samordna events, t.ex. avdelningsdagar, gemensamma utbildningar e.d.
leda riskutvärderingar för nya arbetssätt
samordna arbetet med att dokumentera nya arbetssätt.

Övrig information

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Intervjuerna är preliminärt planerade att hållas den 25-26 januari, samt 30 januari 2023, via Skype.

Kvalifikationer
Vem är du?
Du trivs med och motiveras av att ge service till andra genom att ge stöd, skapa struktur och ordning. Du arbetar strukturerat, planerar ditt arbete väl och slutför det som har påbörjats. Du är van att arbeta i samverkan med andra, ta initiativ och fatta egna beslut inom givna ramar. Om du har erfarenhet av vår bransch är det bra men inget måste. Viktigare är att du trivs i en omväxlande roll med många kontaktytor. Du besitter en god problemlösningsförmåga då du behöver arbeta självständigt med uppgifter av olika karaktär.
Vi söker dig som har:
högskoleexamen inom något område som är relevant för tjänsten
minst ett års erfarenhet i närtid av att arbeta i bred administrativ roll som innebär/ har inneburit mycket intern service och stöd
god systemvana och goda kunskaper i Office-paketet
mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
extra goda kunskaper i Power Point och erfarenhet av att paketera ett budskap
erfarenhet av att leda mindre uppdrag av karaktären ständiga förbättringar i verksamheten.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "18:2022:433".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Kontakt
Rekryterande chef
Carin Ahnlund
0101235791

Jobbnummer
7262394

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: