Ledningssekreterare vikariat, Hälso- och sjukvårdens stab

Region Östergötland / Assistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Gillar du att vara spindeln i nätet och ha koll på läget? Vill du bidra till hälsa och vård i världsklass och göra skillnad för Östergötlands medborgare? Då kanske du är den vi söker!

Ledningssekreterarna inom Hälso- och sjukvårdens stab arbetar med olika administrativa uppgifter främst gentemot centrumledningarna.

Enheten består av 12 personer som ska leverera ett jämlikt administrativt stöd till våra 11 centrum och till verksamheterna inom staben. Den person vi nu söker kommer framför allt att jobba med stöd till Sinnescentrum och till viss del med gemensam administration för universitetssjukhuset i Linköping. Tjänsten gäller heltid vikariat, ev med möjlighet till förlängning.

Sinnescentrum är ett specialistsjukvårdscentrum med olika typer av sjukvårdsuppdrag innefattande närsjukvård, länssjukvård, regionsjukvård och rikssjukvård. Centrumet har även omfattande forsknings- och utbildningsuppdrag.

Sinnescentrums verksamhetsområden inrymmer rekonstruktiv specialistvård (ögon- och öronsjukvård, käk-, neuro-, och hand- och plastikkirurgi), smärt- och rehabiliteringsmedicinsk specialistvård, klinisk neurofysiologi, intensivvård, anestesi- och operationstjänster och postoperativ vård. Dessutom organiseras Region Östergötlands donationsverksamhet inom centrumet.

Totalt utgörs Sinnescentrum av 11 kliniker eller enheter. Klinikernas verksamhet bedrivs huvudsakligen vid Universitetssjukhuset i Linköping och vid Vrinnevisjukhuset i Norrköping, men viss verksamhet bedrivs även på Lasarettet i Motala. Sinnescentrum har cirka 2 000 medarbetare.

Publiceringsdatum
2022-06-15

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ledningssekreterare ansvarar du för att ge ett kvalificerat administrativt stöd och god service till chefer, stabsresurser och medarbetare. Du ingår i det närmaste stödet till centrumchef tillsammans med ytterligare roller i staben: ekonomiansvarig, HR-ansvarig och utvecklingsansvarig. Ditt huvuduppdrag består av administrativa arbetsuppgifter såsom personaladministration i Heroma, mötesadministration, hantering av fakturor, bokningar/beställningar och diarieföring. Andra förekommande uppdrag kan vara IT-resurs, arkivering, avvikelsehantering, HR-administration, utbildningsadministration, skapa/administrera enkäter och webredigering. I ditt arbete ingår också att initiera och driva/delta i kvalitets- och utvecklingsarbete inom det administrativa området.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta med administration där ordning och struktur tillsammans med en hög servicenivå är ett krav. Det är meriterande med tidigare erfarenhet och kunskap om regionens vårdverksamhet.
Vi vill att du har minst gymnasieutbildning men gärna vidareutbildning med inriktning på administration, IT eller liknande. Tjänsten kräver goda kunskaper i Officepaketet och vi ser gärna att du har vana att lära dig nya IT-system.

Dina personliga egenskaper
Som person är du tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du samarbetar bra med andra människor och planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är positiv och ser möjligheter med förändringar och kan tänka om vid oförutsedda situationer. Du är lyhörd för verksamhetens behov och utför dina uppgifter med noggrannhet och professionalitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2022-10-01 Visstidsanställning till

Ersättning
Individuella löner tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION ÖSTERGÖTLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1240".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Östergötland (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Ledning HS Stab

Kontakt
Ellinor Johansson
010-1043092

Jobbnummer
6744453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: