Ledningssekreterare,Region Östergötlands ledningsstab
Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och regionala utvecklingsfrågor. Ledningsstaben arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Östergötlands ansvarsområden. Ledningsstaben har till uppgift att bereda och verkställa de beslut som fattas av regionfullmäktige, regionstyrelsen, hälso- och sjukvårdsnämnden, regionutvecklingsnämnden och trafik- och samhällsplaneringsnämnden. Arbetet på ledningsstaben är organiserat i sexton enheter där varje enhets arbete leds av en enhetschef.
Inom den administrativa enheten ligger ansvaret för ärendehanteringsprocessen, från registratur till nämndsekreterarnas hantering av ärenden till politiska organ samt det administrativa stödet på ledningsstaben.
Publiceringsdatum2015-12-18Dina arbetsuppgifterSom ledningssekreterare vid ledningsstaben ansvarar du för att ge kvalificerat administrativt stöd och service till tjänstemän och politiker. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. redigering av dokument, kopiering, utskick samt övriga administrativa uppgifter kopplade till ledningsstabens arbete. Du sköter administration och service kring möten och för minnesanteckningar i vissa politiska beredningar. Tjänsten innebär också telefonpassning, e-post och kalenderbokning, besvara inbjudningar och förfrågningar samt planera för och boka resor.
Du ingår i en grupp bestående av fyra ledningssekreterare som tillsammans har ansvar för att backa upp för varandra och se till att det administrativa stödet som helhet håller en mycket hög kvalitet.
Erfarenhet och utbildningDu har gymnasieutbildning gärna med ekonomisk eller administrativ inriktning. Har du relevant universitetsutbildning inom administration eller annan påbyggnadsutbildning inom administration som bedöms likvärdig så är det meriterande. Du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom en politiskt styrd organisation. Har du erfarenhet av arbete som VD-sekreterare eller motsvarande är även det meriterande.
Du har god IT-kompetens och goda kunskaper i Microsoft Office. Erfarenhet av att arbeta i Heroma och Agresso är meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Dina personliga egenskaperSom person är du serviceinriktad och prestigelös. Du har intresse för att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har förmåga att arbeta självständigt och prioritera och att driva dina processer framåt. Du har även förmåga att se helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillsättning snarast.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Cecilia Malmberg, Enhetschef, 010-103 77 12.
Facklig företrädare för Vision är Lotta Dahl 010-103 23 96.
Så ansöker duSista ansökningsdag är den 10 januari 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
58191 Linköping
KontorsadressRegion Östergötland
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2583299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.