Ledningssekreterare ögonkliniken Linköping /Norrköping

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Ögonkliniken i Region Östergötland har verksamhet på Universitetssjukhuset i Linköping, Vrinnevisjukhuset i Norrköping och på Lasarettet i Motala.

Kliniken ger länssjukvård till invånarna i Östergötlands län, och högspecialiserad vård till patienter från Jönköping, Kalmar och Östergötlands län. I stort sett alla typer av ögonsjukdomar diagnostiseras och behandlas vid kliniken. Kliniken bedriver så väl öppenvård som slutenvård och består av mottagningar, operationsavdelningar, vårdplatser på annan klinik, samt syncentral. Klinikens uppdrag innefattar sjukvård, undervisning och forskning.

Vårt sekretariat består idag av 24 medarbetare med verksamhet i Norrköping och Linköping. Vi är en klinik med god sammanhållning där vi stöttar och hjälper varandra och respekterar varandras olikheter.

Publiceringsdatum
2022-10-31

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en ledningssekreterare som kommer att ingå i vårt sekretariat, men till största delen kommer att arbeta med administration åt vår klinikövergripandel ledning, det vill säga arbeta kan ske både i Linköping eller Norrköping. Din huvudarbetsort kommer att vara Linköping.

Arbetsuppgifter/ansvarsområden kommer att vara Dokumenta där våra PM och rutiner sparas ner. Information och struktur på vår web, intranät, och1177 där du kommer att uppdatera och vara informationsansvarig. Strukturera vår G-mapp.

Andra uppgifter kommer att vara arkivansvar samt sköta vårt diarie samt skapa och vidmakthålla en bra struktur på vår gemensamma serveryta. Du behöver följa och hålla koll på våra anläggningstillgångar samt fördelning av administrativa expeditioner.

Stor del av dina arbetsuppgifter kommer att innebära att vara sammankallande till våra chefsmöten, t ex SVG, boka lokaler, resor, skriva mötesanteckningar/protokoll.

Arbetsuppgifterna kan komma att variera och också beroende på intresse, kunskap samt att behov ändras över tid.

Vi arbetar med löpande urval i ansökningsprocessen.

Erfarenhet och utbildning
Du ska vara utbildad inom administration, kunna tala och skriva svenska obehindrat. Du ska också vara strukturerad, serviceinriktad och kunna hålla många bollar i luften samtidigt. Du behöver kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter och också vara beredd på att hålla tidsplaner som är uppsatta.

Vi tänker att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.

Stor vana vid olika datasystem är meriterande, exempelvis word, excel, outlook. Gärna cosmic, GOLI, Tessa och Dokumenta.

Dina personliga egenskaper
Du har mod att agera efter sin egen övertygelse, Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.

Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och
förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer och du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.

Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang samt skapar kontakter och underhåller relationer.

Du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper och lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa
andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger ner stor vikt vid att du lever upp till dessa.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION ÖSTERGÖTLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2221".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Östergötland (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Ögonkliniken

Kontakt
Therese Wiktorsson
010-1032520

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Region Östergötland

Jobbnummer
7126336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: