Ledningssamordnare
Tyréns Sverige AB / Byggjobb / Stockholm
2023-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledningssamordnare" (publicerad 2023-12-21) ⬅️
Visa alla byggjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tyréns Sverige AB i Stockholm,
Uppsala,
Gävle,
Linköping,
Jönköping eller i
hela Sverige Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten
Som Ledningssamordnare hos oss på Tyréns arbetar du inom vårt affärsområde Arkitektur & Projektledning och kompetensområde Projektledning. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar du här.
Vår avdelning är stockholmsbaserad, men digitala arbetssätt möjliggör att både medarbetare och uppdrag kan finnas runt om i landet.
I denna roll kommer du exempelvis jobba med att:
• Utveckla ny stadsbebyggelse
• Möljiggöra stora infrastuktursatsningar
• Utveckla metodiken för ledningssamordning
Du kommer arbeta med ledningssamordning i Tyréns uppdrag åt kunder som till exempel Stockholm Stad, Trafikverket och många fler, både privata och offentliga. Vi har massor av utvecklande och spännande uppdrag och ramavtal, det är bara att kliva rätt ut i affären.
Ledningssamordning tillhör sedan en tid Tyréns division för projektledning, detta då arbetet till stor del består av att projektleda ledningsprojektörer och att förstå och lösa konfliktpunkter, hellst innan de uppstår. Därför värdesätter vi dina organsatoriska och kommunikativa förmågor minst lika högt som dina kunskaper om ledningar.
Vi erbjuder
• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värdringsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)
Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.
Vi söker
För att lyckas och trivas i rollen bör du ha:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens genom lång branscherfarenhet
• God kunskap i digitala arbetsverktyg så som AutoCAD, Office 365, projektportaler och dylikt
• Kunskaper så du bekvämt hanterar projekt styrda av AB, ABK och ABT
• Hög affärsintegritet
Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:
• Uppdragsledning enligt VDC
• Ledningssystem (dag-, spill-, färskvatten, fjärrvärme, media, elkraft)
• Tredimensionell ledningsprojektering
• Våra största beställares rutiner och styrande dokument
Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:
• Nyfikenhet
• Öppenhet
• Noggrannhet
• Affärsmässighet
• Motiverande, engagerande och inspirerande personlighet
För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.
Ansöka
Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.
Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken.
Med anledning av sommarsemester mellan den 10/7 och 4/8 kan återkoppling på din ansökan komma att dröja till efter denna period.
Publiceringsdatum2023-06-20Kontaktuppgifter för detta jobbVill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:
Rikard Norstedt
Avdelningschef
Mejl:
rikard.norstedt@tyrens.se Telefon: 073-803 63 12
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.
Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.
Ersättning Fast månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tyréns Sverige AB (org.nr 556194-7986)
Arbetsplats Tyréns
Kontakt tf Avdelningschef
Rikard Norstedt
Rikard.Norstedt@tyrens.se 073-803 63 12 Jobbnummer 7901169
Observera att sista ansökningsdag har passerat.