Ledningskoordinator
Göteborgs Stad , Trafikkontoret / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Trafikkontoret i Göteborg Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden frö att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad.
Trafikkontoret ansvarar också för stadens färdtjänstverksamhet med uppdrag att erbjuda samhällsbetalda persontransporter med fokus på personer med funktionshinder, med visionen "Den goda resan för ett friare liv". Trafikkontoret har drygt 360 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.
Publiceringsdatum2019-02-25ArbetsuppgifterVi söker nu en ledningskoordinator till avdelningen Stadens användning. Avdelningen Stadens användning omfattar sju enheter: Stadsliv, stadsmiljö, mobilitet, trafikinformation, trafikplanering, parkering och trafikhantering. Vi arbetar med stort kundfokus och har både operativa och strategiska uppdrag.
Som ledningskoordinator kommer du att arbeta nära vår avdelningschef och enhetschefer med planering och utveckling av avdelningsledningens arbete.
Din roll som ledningskoordinator handlar om att koordinera uppdrag och processer som ligger i ledningsarbetet på kontoret. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och arbetet sker i tätt samarbete med avdelningsledningen och med styr- och stödavdelningarna. Du arbetar på avdelningschefens uppdrag för att bistå i ledning, styrning och uppföljning av verksamheten samt med övriga prioriterade uppgifter utifrån avdelningens uppdrag.
Som ledningskoordinator kommer du att
• Samordna, kvalitetssäkra och bistå avdelningschefen i att leda arbetet med planering, uppföljning och internkontrollarbete.
• Stödja och samordna avdelningens och enheternas koordinering av planering och uppföljningsarbete.
• Projektleda samt delta i utvecklings- och utvärderingsinsatser.
• Samordna och kvalitetssäkra avdelningens beredning av ärenden till nämnden.
KvalifikationerDu som söker skall ha en relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som kan anses likvärdig. Du har flera års erfarenhet av ledningsarbete och det är en stor fördel om du har erfarenhet av kommunal eller statlig förvaltning. Vi vill också att du har ett stort intresse av både samhällsutveckling och verksamhetsutveckling.
Vi söker dig som är utåtriktad och gillar att arbeta tillsammans med andra. Du har god förmåga att driva egna frågor och är en teamspelare. Du är strukturerad, ser samband, och följer upp lösa trådar. Arbetet ställer stora krav på social och administrativ förmåga, drivkraft och analytiskt tänkande.
Du har god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare fler annonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-17
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0494/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Elias 031 -368 23 62
FöretagGöteborgs Stad , Trafikkontoret
AdressGöteborgs Stad , Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 4631536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.