Ledningsassistent sökes.

Prime Professional Sverige AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
2019-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledningsassistent sökes." (publicerad 2019-01-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Prime Professional Sverige AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

Prime Professional söker nu en ledningsassistent för kunds räkning.

Arbetsplatsen ligger norr om Stockholm, med goda kommunikationer.

Tjänsten avser en direktrekrytering till kund med start omgående.


Arbetsuppgifter
I din roll som Ledningsassistent stöttar VD, Ledningsgruppen samt styrelsen.
Det är en bred roll där ditt fokus ligger på att underlätta för VD och Ledningsgrupp så att deras vardag kan flyta på så bra som möjligt och med hög kvalitet.
Du ansvarar för att koordinera ledningsgruppens arbete samt kommunicera relevant information från ledningsgruppen till verksamheten.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

• Koordinera och förbereda material inför styrelse- och ledningsmöten
• Hantering av utlägg, reseräkningar och resebokningar för ledningsgruppen
• Föra protokoll och anteckningar från möten samt distribuera dessa
• Stötta i mail- och kalenderhantering för ledningsgruppen
• Dokument- och arkivhantering för bolagsdokument för samtliga dotterbolag
• Utskick och diarieföring av styrelsehandlingar
• Framställa presentationsmaterial till informationsmöten och till ledningen
• Vara ett administrativt stöd vid mötesbokningar, interna och externa seminarier, konferenser mm
• Kontaktperson gentemot kontorsservice och IT-avdelningen samt ansvara för att rutinerna kopplade till dessa fungerar mot verksamheten.
• Samordna och delge intern kommunikation
• Samordna introduktion och avslut av nya medarbetare i samarbete med cheferna
• Ansvara för att nyanställda får telefon, dator, behörigheter
• Lokalfrågor egna kontorslokaler. Biladministration av företagets bilpark, rutiner för SL-kort, cykel.
• Samordna och beställa kontorsmaterial, kaffe m.m.
• Kvalitetsuppföljning av servicetjänster såsom IT, kontorsservice, Kommunikation och HR

Ansvar och befogenheter:

Som ledningsassistent ansvarar du också för:
• Upprätta och samordna årsplanering för bolagets/bolagskoncernens beslutsprocess samt interna och externa möten
• Samordna och ansvara för bolagets dokumenthanteringsplan och arkivhantering
• Dokumentering av beslutsunderlag före och efter behandling av ärenden som avser lednings- och styrelsebeslut för bolagets samtliga bolag samt för dokumentation från staden och Stadshus AB
• Stödja ledningsgruppen i övrigt med bolagsövergripande frågor


Vem är du?
Du har en:
• Administrativ utbildning på gymnasienivå.
• Minst tre (3) års erfarenhet av en liknande roll, så som administratör, kontorsansvarig eller ledningsassistent
• Goda kunskaper i MS Office, främst Word och Power Point
• Erfarenhet av dokument- och diariesystem är meriterande
• Svenska i tal och skrift
Som person ser vi gärna att du är:
• Kommunikativ - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
• Självgående och drivande - Tar ansvar för sin uppgift. Prioriterar och driver själv sitt arbete framåt.
• Strukturerad - Planerar arbetet i förväg. Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt..
• Administrativ - Rollen ställer stora krav på noggrannhet
• Samarbetsförmåga - Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
• Hög servicekänsla - Du har en hög servicekänsla, trivs i en roll som präglas av många kontaktytor

Vi ser fram emot din ansökan.
Ansök via ansökningsknappen via vår hemsida:
www.primeprofessional.se

Har du frågor om tjänsten ring gärna Victoria Machreki
Måndag- fredag kl. 08.00-17.00 på telefon: 08-470 70 25


Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader

Publiceringsdatum
2019-01-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-01
Ange följande referens när du ansöker: 4033
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victoria Machreki victoria.machreki@prime.se 08-470 70 25

Företag
Prime Professional Sverige AB

Adress
Prime Professional Sverige AB
Box 10119
12128 Stockholm

Kontorsadress
Box 10119

Jobbnummer
4568915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Prime Professional Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Prime Professional Sverige AB: