Ledningsassistent för Ekonomi samt Strategi & Innovation

Swedavia AB / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedavia AB i Sigtuna, Upplands Väsby, Stockholm, Norrköping, Gotland eller i hela Sverige

Vi söker en flexibel och serviceinriktad ledningsassistent till en omväxlande och utmanande tjänst på Swedavia!

Din främsta uppgift är att assistera och underlätta dagen för vår CFO och vår direktör för Strategiska Initiativ och Innovation genom att planera, förbereda, koordinera samt skapa struktur i vardagen och i det administrativa arbetet.

Vi erbjuder dig en tjänst med stor variation där du ena dagen tar emot utländska kunder i terminal och nästa har möjlighet att driva mindre utvecklingsprojekt.

Publiceringsdatum
2023-08-18

Arbetsuppgifter
Som ledningsassistent ingår du i enheten Ekonomi och Finans. Till största del stöttar du vår CFO som du är direktrapporterande till och del av tid stöttar du vår direktör för Strategiska Initiativ och Innovation. Du arbetar proaktivt, ger god service och uppmärksammar behov som du tar egna initiativ för att hitta lösningar till för att säkerställa att dagen för CFO och Direktör för Strategiska Initiativ och Innovation flyter på så smidigt som möjligt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Samordna möteskalendern avseende såväl interna som externa möten och resor.
- Löpande prioritera och effektivisera det administrativa arbetet.
- Hantera/stödja i e-post- och brevkorrespondens.
- Administrera diverse dokument i och via Scrive.
- Koordinera och sammanställa material inför tex styrelse, utskottsmöten samt koncernledning, KL, Investeringar och Avtal, forum och andra förekommande interna och externa möten.
- Hantera, stötta och driva mindre utvecklingsprojekt.
- Koordinera arbetet med fasta externa möten och styrgrupper.
- Ansvara för gruppwebbplatser för Ekonomi och Finans samt Strategiska Initiativ och Innovation.
- Säkerställa att presentationsmaterial och annat relevant material är framtaget inför möten och aktiviteter.
- Administrera fakturor.
- Administrera tidrapporter/ledighetsansökningar och reseräkningar.
- Koordinera små och större konferenser/möten.
- Upprätthålla samt uppdatera distributionslistor.
- Boka resor.
- Stötta övriga assistentkollegor efter förfrågan och behov.

Tjänsten är hybrid med möjlighet att del av tid arbeta hemifrån.

Profil
Du har högskoleutbildning eller annan relevant utbildning samt erfarenhet av arbete där en hög grad av service, sekretess och personlig mognad krävs. Meriterande med erfarenhet av liknande arbete i komplexa organisationer och en föränderlig miljö. Du har goda kunskaper i MS Office (Word, Excel, Powerpoint) och lätt för att sätta dig in i och använda nya system.

Då tjänsten innebär kontakt med både nationella och internationella kunder krävs mycket goda kunskaper i svenska samt affärsengelska i tal och skrift.

Som person är du uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och att göra det lilla extra är en självklarhet för dig. Du är trygg, har självinsikt, skiljer på personligt och professionellt och anpassar dig efter de situationer som uppstår. Då tjänsten är bred och dagen innebär många olika uppgifter behöver du vara flexibel samt har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter. När problem uppstår ser du möjligheten att hitta lösningar och tar egna initiativ för att alltid ligga steget före.

Du är strukturerad och organiserar arbetet på ett effektivt sätt, och kan vid behov omprioritera dina uppgifter. Du är van att hantera många olika frågor samtidigt och uppskattar en händelserik arbetsdag. Vidare har du hög integritet, är pålitlig och hanterar konfidentiell information på ett professionellt sätt.

Du är utåtriktad och får energi av att umgås med andra, är social och tycker om att skapa nya kontakter och bredda ditt nätverk både inom och utom organisationen.

Om vi har fångat ditt intresse så tveka inte att skicka in din ansökan!

Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.

På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida.

För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.

I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/248".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedavia AB (org.nr 556797-0818)

Arbetsplats
Swedavia

Kontakt
Kristina Ferenius, kristina.ferenius@swedavia.se
010-1091640

Jobbnummer
8042629

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedavia AB: