Ledningsassistent

Exportkreditnämnden / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Exportkreditnämnden i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en dynamisk och professionell organisation med engagerade medarbetare som brinner för export och finansiering? Nu söker vi dig som har ett stort intresse för kommunikation och att arbeta med service.

Här får du en central roll som gör att verksamheten flyter på. Du fungerar som navet i organisationen och du arbetar nära generaldirektören, ledningsgruppen och styrelsen. Låter det som en roll för dig?

Vi erbjuder dig

Som anställd hos oss bidrar du till vårt uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering. Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell miljö. På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens. Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 160 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler, säkra exportaffärer för svenska företag och att göra svåra marknader tillgängliga. Våra kontor är belägna centralt. Läs gärna mer om våra https://www.ekn.se/om-ekn/jobba-hos-oss/vi-erbjuder-dig/

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Ledningsassistent är ingen dag den andra lik. Du kommer att arbeta nära vår generaldirektör och ledningsgruppen som består av åtta personer. Utöver det arbetar du även med styrelsen. Du kommer att bidra med din kompetens i stort som smått och exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

Stödja generaldirektören med kalenderhantering, reseplanering och kommunikation Ansvara för årshjulet av ledningsgruppsmöten - inbjudningar, agendor etc. Ta fram och skicka ut material till styrelsen i samråd med chefsjurist Planera och arrangera diverse möten och presentationer Ha externa kontakter med bland annat internationella banker, exportföretag och ambassader Travel manager för EKN

Ditt framtida team/avdelning

Du kommer att vara en del av avdelningen Juridik och Compliance som har funktionsansvar för juridiska- och regelverksrelaterade frågor inom myndigheten och utgör styrelsens organ för uppföljning och kontroll av verksamheten. På avdelningen ingår funktionerna Juridik, Compliance, Registratur, Upphandling, Säkerhetssamordning och ledningsassistent. Gruppen består av 11 medarbetare och du kommer att rapportera direkt till EKN:s chefsjurist.

Publiceringsdatum
2022-10-21

Bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst tre års erfarenhet av liknande tjänst gärna i en internationell miljö. Erfarenhet från myndighet och/eller finansiell sektor är meriterande. Du behöver vara en skicklig kommunikatör både på svenska och engelska och du har även mycket goda kunskaper i Officepaketet, system och ny teknik generellt. Vidare ställs krav på noggrannhet samt god prioriterings- och planeringsförmåga.

Dina egenskaper
Vi söker dig som har ett gott självledarskap med en egen drivkraft att lösa uppkomna situationer. Du behöver vara prestigelös och gilla att arbeta i en snabbrörlig kontext och att hantera frågor och uppgifter av mer eller mindre komplex karaktär.

Som person är du engagerad och handlingskraftig och behåller lugnet även i nya situationer. Vi förutsätter att du håller en hög integritet och är van att hantera konfidentiell information.

Övrig information
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning med placering på vårt huvudkontor i Stockholm.

Anställningen är säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.

Rekrytering sker i samarbete med Jurek. För mer information eller frågor, kontakta researcher Nina Hallin på nina.hallin@jurek.se alternativt ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering på susanne.waering@jurek.se.

För att ansöka, klicka https://jurek.se/apply/95933ACA-F6DD-4B43-942D-CD173A94B2AB

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.

Om EKN
EKN har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: snarast Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Exportkreditnämnden

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/8".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Exportkreditnämnden (org.nr 202100-2098)

Arbetsplats
Stab, Legal & Compliance

Jobbnummer
7096907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Exportkreditnämnden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Exportkreditnämnden: