Ledigt konsultuppdrag som ekonom på deltid

AxÖ Consulting AB / Företagsekonomjobb / Degerfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Degerfors, Karlskoga, Lekeberg, Storfors, Kristinehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Degerfors, Karlskoga, Lekeberg, Kristinehamn, Hallsberg eller i hela Sverige

Är du utbildad ekonom och trivs som bäst när du får jobba med hela bredden av det ekonomiska området? Söker du en arbetsplats som genomsyras av prestigelöshet, glädje och strävan efter att utvecklas? Då finns här ett spännande konsultuppdrag för dig.

För ett konsultuppdrag hos Degerforsbyggen söker vi nu en ekonom på deltid. Vi erbjuder en arbetsplats där prestigelöshet och framåtsträvan genomsyrar verksamheten och där du som ekonom får jobba med en bred palett av arbetsuppgifter. Detta är ett konsultuppdrag om 50% där du anställs hos AxÖ Consulting och hyrs ut till vår kund. Vi välkomnar även ansökningar från dig som kan agera underkonsult.

Här trivs du som söker en arbetsplats där klimatet är prestigelöst och utvecklingsorienterat och med en arbetsmiljö som innebär många skratt och där alla bidrar och kommer till tals. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2020-03-13

Om tjänsten
Du kommer att ingå i företagets administrativa team, som arbetar med dagliga frågor rörande ekonomi och administration, och leds av en administrativ chef. Uppdraget innefattar att stödja uppföljningen av bolagets ekonomi, sköta daglig bokföring och ekonomisk administration, upprätta deklarationer, ta fram kontrolluppgifter till berörda myndigheter, leverera och analysera statistik samt stämma av resultat och balanskonton. Du kommer också att sköta kontakten med externa parter så som bank och leverantörer i ekonomiska ärenden samt bistå vid bokslut och revision.

Vem söker vi?

Vi söker dig som:

- har relevant akademisk examen inom ekonomi- och eller administrationsområdet eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
- innehar goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel

Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomi- och momshantering relaterad till fastigheter samt har jobbat i ekonomisystemet Fenix och/eller fastighetssystemet Momentum PM5.

För att lyckas i rollen är du en ansvarstagande, kostnadsmedveten och serviceinriktad person. Du har god analytisk förmåga och trivs med att jobba med hela bredden av det ekonomiska området. I dina kontakter med såväl interna som externa parter, uppfattas du alltid som professionell och positiv. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Information och ansökan

Detta är ett konsultuppdrag på 3-6 månader, via AxÖ Consulting. Urval sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vi ser fram emot din ansökan. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om tjänsten kontakta Angelica.Maenpaa@axoconsulting.se eller Karin.Einefors@axoconsulting.se

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
50%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning till

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AxÖ Consulting AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/39".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Arbetsplats
AxÖ Consulting

Jobbnummer
5149642

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: