Ledigt jobb som Tansportadministratör till internationell kund

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad person med erfarenhet av administration och en stor vilja att lära? Har du tidigare arbetat med logistiska flöden samt i affärssystem och är du strukturerad i ditt arbetssätt? Då ska du söka tjänsten som transportadministratör till vår kund i Landvetter!

Publiceringsdatum
2019-12-17

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i en internationell miljö hos vår kund som är verksamma inom transportbranschen med kontor vid Landvetter Flygplats.

Du kommer att arbeta primärt med den administrativa sidan av deras import- och exportförsändelser. Exempelvis kommer du ha kontakt med kunder, PUD-chaufförer, inhyrda åkerier och andra enheter inom företaget för att komplettera och korrigera adresser på inkommande försändelser.

Du kommer även vara involverad i importprocessen i terminalen för överlämning av försändelser samt viss scanning. Det förekommer även uppföljningsarbete och avvikelserapportering relaterat till försändelserna de hanterar, kvalitetskontroll och kostnadsrapportering.

Arbetstiderna varierar mellan 05:30 - 19:30, måndag till fredag. Du och dina kollegor roterar från vecka till vecka med varandra på schema, du jobbar alltså samma arbetstid under hela veckan.

Om dig
Du som har studerat en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik, transport eller annat relevant område kommer att ha goda förutsättningar för att lyckas i den här rollen. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt, gärna inom området. Vidare är du van vid att arbeta i system som stöd för ditt arbete. Svenska språket hanterar du obehindrat i tal som skrift och du har även mycket goda kunskaper i engelska.

Som person har du en hög servicekänsla och ett noggrant arbetssätt. Du är van att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. Samtidigt har du en god förmåga att samarbeta med olika funktioner, där du har lätt för att skapa goda relationer både internt som externt. Vidare har du en god analytisk förmåga och kan prioritera bland flera parallella uppgifter.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Förståelse för logistiska processer- och flöden
• Behärskar svenska språket obehindrat och goda kunskapar i engelska språket
• God lokalkännedom i Göteborgsområdet/Västra Götaland.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om du blir aktuell för anställning kommer vi att göra en säkerhetsprövning för placering i Säkerhetsklass 3 av Dig enligt Transportstyrelsens regler om hantering av flyggods.

Om anställningen
Tjänsten som Transportadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående och minst 5 månader framöver, med goda chanser till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta mig Johanna Johnsson, på johanna.johnsson@adecco.se , ansvarig rekryterare.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Transportadministratör, logistik, transport, planering, Adecco, Göteborg, Landvetter

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-31605".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5007008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: