Ledigt jobb som Supporttekniker 1st line, Karlstad!
Experis AB / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kristinehamn eller i
hela Sverige Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Vi på Experis IT söker just nu en supporttekniker med minst 1 års erfarenhet av IT Support att arbeta på konsultuppdrag ute hos vår kund som är en statlig myndighet. Ta chansen att arbeta i en utvecklade arbetsmiljö där IT ligger i framkant. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2020-05-26Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer bestå av att ta emot felanmälningar och registrera ärenden.
Du kommer göra initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem. I din roll innebär även administration av konton och du har behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
Som supporttekniker kommer du aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem. Du kommer även hålla dig informerad om kunders avtal och arbeta för en jämn leverans gentemot kunds avtal.
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.
ProfilVi söker dig som har minst ett års erfarenhet av IT support via telefon samt erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrningssystem. Vi vill att du även har minst ett års erfarenhet av olika system som AD (Active Directory), Exchange, VPN samt erfarenhet av ärendehanteringssystem och nätverk. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Vidare söker vi dig som är ansvarsfull och strukturerad. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded, du ska tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila
viktoria.vershovsky@se.experis.com Sökord: Supporttekniker, IT, IT-support, helpdesk, first line, supporttekniker, AD, active directory, IT-tekniker
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9b467e0e-55d8-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis IT
Jobbnummer 5239459
Observera att sista ansökningsdag har passerat.