Ledigt jobb som Service Controller på Fujitsu from 1 juni

Experis AB / Datajobb / Östersund
2017-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledigt jobb som Service Controller på Fujitsu from 1 juni" (publicerad 2017-05-16) ⬅️


Visa alla datajobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige

Experis arbetar med rekrytering och konsultverksamhet inom kvalificerad kompetens, från chef- och ledningsnivå till specialistfunktioner inom framför allt Engineering, IT, Finance och Executive.

Experis har årligen cirka 1 600 konsulter ute i uppdrag över hela landet. Vi finns på över 50 kontor runt om i Sverige och är en del av ManpowerGroup.

Experis hjälper kunder och kandidater att möta utmaningarna med the Human Age, där kampen om talanger och kompetenser ökar stadigt. Med en tydlig differentiering arbetar Experis genom vårt Research and Sourcing Center med att attrahera efterfrågad kompetens för att möta våra kundernas ökade efterfrågan på kompetens och innovativa lösningar.

Experis unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra konsulter.

Till får kund Fujitsu i Östersund söker vi en Service Controller med start 1 juni och sedan tillsvidare med möjlighet till anställning hos kunden.

Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har närmare 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter. Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med 159 000 anställda globalt i över 100 länder och med huvudkontor i Tokyo, Japan.

Arbetsbeskrivning
Som Service Controller kommer du bland annat jobba med följande arbetsuppgifter:

* Bevaka och säkerställa att SLA:er uppfylls (Service Level Agreements)
* Ta fram statistik på vecko- och månadsbasis
* Eskalering av incidenter
* Vara filtret mellan Service Desk och processorganisationen
* Jobba aktivt med att utveckla Service Desk-funktionen
* Jobba aktivt med att utbilda och träna Service Desk-personalen
* Delta i projekt som berör Service Desk-personal
* Ansvara för att kunskaps databaser är uppdaterade
* Delta i kundmöten
* Ge support till SDM:er (Service Delivery Manager)
* Ta hand om kundeskaleringar
* Ansvara för informationsspridning från övriga organisationer till Service Desk

?Rollen Service Controller rapporterar till Service Desk Team Manager (TM) som därmed har styrning och uppföljningsansvaret. Som Service Controller kommer du stötta TM med resursplanering och schemaläggning. Du kommer även arbeta med att säkerställa kvalitén på arbetsrutiner och instruktioner, att företagspolicys följs samt coaching gällande ärendehantering och samtalsteknik. Övriga arbetsuppgifter kan till exempel vara att co-ordinera prioriterade incidenter, analysera återkommande incidenter och hålla avstämningsmöten med Incident Management.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från arbete i Service Desk samt har stor IT-vana och kunskap.
Meriterande är om du har kunskap om och erfarenhet av ITIL och LEAN.

Som person är du tekniskt intresserad, service minded och flexibel. Vidare är du coachande som person, produktiv, positiv, lyhörd och kommunikativ med hög arbetsmoral.

Det krävs goda kunskaper i både det svenska och engelska språket då kommunikation och dokumentation sker dagligen på dessa språk.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Så länge annonsen ligger ute är den dock inte tillsatt.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Backman, konsultchef på Experis och Manpower, via telefon: 063-57 66 63 eller e-post: (vi undanber oss dock ansökningar per mejl).

Välkommen med din ansökan!

Följ oss gärna på sociala medier.
Facebook: Manpower Östersund
Instagram: manpowerostersund

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Publiceringsdatum
2017-04-27

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-11
Ange följande referens när du ansöker: 20430
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Backman karin.backman@manpower.se 063-57 66 63

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
83133
83133 2380

Kontorsadress
Prästgatan 48C, Östersund

Jobbnummer
3463127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: