Ledigt jobb som Rekryterare till stor myndighet i Stockholm
Experis AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Rekryterare på jakt efter nytt jobb? Vår kund i Stockholm behöver nu utöka sitt team med ytterligare en kompetent kollega och letar efter dig som uppskattar att medverka till att skapa en positiv upplevelse igenom hela rekryteringsprocessen. Läs mer i annonsen här nedan, välkommen med din ansökan till oss!
Om uppdraget som rekryterare/bemanningskonsult
Som rekryterare/bemanningskonsult kommer du att ansvara för att självständigt genomföra och driva hela eller delar av rekryteringsuppdrag utifrån myndighetens rekryteringsprocess inklusive administration och diarieföring. Arbetet innebär löpande kontakt med kandidater och chefer och i arbetet finns hela tiden vikten av att medverka till att skapa en positiv upplevelse av rekryteringsprocessen. Myndigheten rekryterar utifrån ett kompetensbaserat arbetssätt och utgår från sakliga grunder som förtjänst och skicklighet.
Uppdraget kräver att du trivs att arbeta i ett högt tempo och kan hantera många kontaktytor och rekryteringar parallellt samtidigt som du levererad god service och skapar goda relationer. Du kommer att arbeta i ett team med god sammanhållning och samarbete, därför är det viktigt att du trivs att arbeta i team och har viljan att dela med dig av kunskaper, stötta varandra och drivas av hela teamets framgång.
Vem är det vi söker till tjänsten?
Som person är du driven, social och ser vikten av att skapa en positiv kandidatupplevelse.
Vi ser gärna att du är kreativ och bidrar med innovativa idéer och lösningar inom rekrytering och är en del i utvecklingen av rekryteringsarbetet på myndigheten.
Erbjuden Personaladministratör ska uppfylla nedan kompetenskrav;
* Examen från personalvetarutbildning på högskolenivå om minst 120p/180hp samt
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
* Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering
* Kunskaper om HR-system och vana av att arbeta i rekryteringssystem exempelvis Varbi.
* god kännedom om lagar och förordningar på området
* Erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser (från kravprofil till underlag för
* anställning)
Vi söker dig som har stark målmedvetenhet och som tar ansvar för dina arbetsprestationer och ditt bidrag till helheten. Du anpassar dig till förändring och oförutsedda händelser och är bekväm med att ta initiativ till utveckling och bidra till förbättring. Du har en analytisk förmåga och lätt för att sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Vidare ser vi att det är viktigt att du har förmåga att kommunicera konsultativt och professionellt med intressenter och har god samarbetsförmåga.
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.
Publiceringsdatum2021-07-09Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "b0952014-d484-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Jefferson Wells
Jobbnummer 5856759
Observera att sista ansökningsdag har passerat.