Ledigt jobb som redovisningsekonom på DHL i Borås
Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Borås,
Ulricehamn,
Alingsås,
Härryda,
Lerum eller i
hela Sverige DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Konsultuppdrag på Dhl i Borås med omgående start. Uppdragets längd ca 9 mån med god chans till anställning hos kund.
Publiceringsdatum2016-03-17Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå i en grupp bestående av tre personer. Du får en mycket utvecklande, bred och spännande roll där dina kontaktytor sträcker sig från medarbetarna på lagret till DHL Vice President, samt kunder och leverantörer.
Du arbetar med leverantörsreskontra, fakturering, kontering, månadsbokslut, kontoavstämning, rapportering, uppföljning, analys samt övriga på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig med någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning och goda kunskaper i Excel. Du har redan arbetat något år med redovisning och har en ambition att fortsätta att utveckla din kompetens inom ekonomi.
Som person är du självgående, positiv, strukturerad, organiserad och har viljan att hitta lösningar.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal
Varför Dhl?
På DHL har de massor att vara stolta över. Men det de är mest stolta över är medarbetarna. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Ta chansen att vara en del av deras skickliga globala team. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt de kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!
Kontaktperson för detta jobbFör mer information om tjänsten och vad Experis kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta Marcus Sterner 033-48 79 73 eller via mail:
marcus.c.sterner@manpower.seIntervjuer och urval kommer att ske löpande.
Ansök via
www.experis.se (annonsid 1037818)
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarcus Sterner 033-487973
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2730679
Observera att sista ansökningsdag har passerat.