Ledigt jobb som Löneadministratör utanför Göteborg!

Experis AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du nyexad inom ekonomi eller personal och har ett stort intresse för löne- och personaladministration? Eller har du kanske tidigare erfarenhet av löneadministration och vill jobba inom byggsektorn? Då kan du söka rollen som löneadministratör i Mölndal utanför Göteborg! Det roligaste med att jobba som Löneadministratör är att du får möjligheten att växa och utvecklas. Läs vidare och ansök om jobbet nedan!

Start: Omgående
Längd: Översommaren med stor chans till anställning
Ort: Mölndal



Arbetsbeskrivning

I rollen som Löneadministratör ansvarar du för löneberedningen för ca 300 kollektivanställda. Detta innebär att du tex. stämmer av och följer upp att samtliga anställda har redovisat sina tider digitalt och att dessa blivit godkända/attesterade. Du hanterar utlägg, semester, frånvaro, traktamente, servicebilar och körjournaler och allt som hör löner till. I dina arbetsuppgifter ingår även att skicka ut lönespecifikationer, skriva arbetsgivarintyg och skriva anställningsavtal samt uppdatera systemet och föra in uppgifter som exempelvis de anställdas utbildningar, närmaste anhörig osv. I rollen har du även mycket kontakt med myndigheter och fackförbund. Du rapporterar till byggnads månadsvis och anmäler sjukfrånvaro till Försäkringskassan.

I övrigt är du behjälplig i alla övriga administrativa arbetsuppgifter som kan förekomma på en HR avdelning.



Din profil

Du är en nyfiken och tålmodig person som ser möjlighet att växa in i dina arbetsuppgifter och lära dig något nytt. Du tar egna initiativ och har en förmåga att arbeta självständigt men samarbetar även bra i grupp. I tjänsten har du kontakt med anställda så givetvis är du social och tycker det är kul att kunna hjälpa till. Tjänsten kräver att du behärskar Officepaketet samt svenska i tal och skrift.

Punktlighet och deadlines är viktigt i denna roll samtidigt som du måste vara noggrann. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av löne- eller personaladministration och assistentarbete med viss erfarenhet från en HR avdelning.



Vad vi på Jefferson Wells kan erbjuda dig:

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells.



Publiceringsdatum
2021-06-15

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta viktoria.vershovsky@jeffersonwells.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "fd0a98ca-91d8-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Jefferson Wells

Jobbnummer
5812235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: