Ledigt jobb som inköpssamordnare

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning inom exempelvis ekonomi, HR samt inköp och logistik. Det gör vi via konsultverksamhet och rekrytering. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-01-22

Dina arbetsuppgifter
Till vårt vinnande team av Experiskonsulter söker vi nu dig som är redo för att ta nästa kliv i karriären.
Vi har just nu stor efterfrågan från våra kunder på dig som är inköpssamordnare och som har flerårig erfarenhet av arbete med inköp och upphandling. Du kommer att ha ansvar för hela inköpsprocessen men även för att skapa dokument som kan användas vid inköp och upphandling. Du kommer även att vara kontaktperson för upphandlingsbolaget och ha ansvar för intern och extern samverkan.

I jobbet som inköpssamordnare består dina arbetsuppgifter av:
• Koordinering av övergripande inköps- och upphandlingsfrågor i företaget
• Stötta och supporta olika avdelningar i inköps- och upphandlingsfrågor
• Tillsammans med olika avdelningar genomföra upphandlingar inom olika sakområden
• Skapa och upprätthålla inköps- och upphandlingsdokument

Vem är du?
För att vara framgångsrik i rollen som inköpssamordnare har du relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du bör ha flera års erfarenhet av inköp och upphandling men även goda kunskaper om LOU och rådande lagstiftning. Har du erfarenhet av entreprenadupphandlingar inom fastighetsområdet är det meriterande. Det är också viktigt att du som inköpssamordnare har god förhandlingsvana.

För att passa som Experiskonsult och hos våra kunder ska du vara självgående, nyfiken, strukturerad och affärs- och kundorienterad. För att trivas i jobbet som inköpssamordnare är god samarbetsförmåga avgörande likväl som att du är analytisk och kan driva projekt. Vi förutsätter att våra konsulter talar och skriver svenska och engelska obehindrat, om du kan fler språk så är det bara ett plus.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal och vi försöker alltid utgå från att våra konsultkollegor skall ha en fast tillsvidareanställning.

Våra värderingar
Våra värderingar betyder mycket för oss, det är utifrån dem vi har skapat vår gemensamma värdegrund som hela tiden utvecklas med alla oss som jobbar på ManpowerGroup. Genom våra värderingar kan vi också tydliggöra den riktning vi tar som bolag, till våra konsulter, kandidater och kunder.
• People - vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.
• Knowledge - vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.
• Innovation - vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Ansök genom att registrera din CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Cecilia Andersson 031-61 72 07 eller via mail: cecilia.j.andersson@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Andersson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2629578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: