Ledigt jobb som HR-administratör hos Locum AB i Stockholm

Locum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Locum AB i Stockholm

Just nu söker vi en administrativ stjärna till ett jobb som HR-administratör hos Locum AB i Stockholm. Här får du, utöver ett roligt jobb, ett brett arbete som genomsyras av arbetsglädje. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med kompetenta, hjälpsamma och trevliga kollegor! Visst låter det kul? Vänta inte med att skicka in din ansökan! Tjänsten tillsätts löpande!

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Locum AB och Manpower. Du kommer att bli anställd hos Locum AB.

Vad gör man som HR-administratör?

I rollen kommer du främst att ansvara för administrationen kring rekrytering och introduktion. Du kommer också få möjlighet att utveckla och förbättra vårt användande av digitala verktyg. Rollen ställer höga krav på sinne för planering och struktur samt att du har ett öga för detaljer. Det är ett omväxlande arbete där du behöver ha ett prestigelöst förhållningssätt, utan att tumma på kvalitén i arbetet. Du kommer att ingå i HR-avdelningen, där det i dagsläget arbetar fyra personer. Uppdraget inleds med en introduktion där du får lära dig det du behöver veta för att komma igång med jobbet.

Du kommer bland annat att:

* Arbeta med och ansvara för företagets introduktionsprocess.
* Sköta rekryteringsadministration så som annonsering, kandidatbokning, referenstagning.
* Sköta personaladministration så som on-/offboarding, anställningsavtal, registrering i personalsystem.
* Publicera information på intranätet, hemsida och sociala medier.
* Skriva protokoll vid möten.
* Planera avdelningsmöten, konferenser, utställningar på mässor (och ibland delta på dessa själv).
* Delta i utvecklingsprojekt inom HR och kommunikation.

Om jobbet

Locum AB håller till i ljusa och moderna lokaler vid Medborgarplatsen i Stockholm. Du arbetar 39,5 h/vecka kontorstid och har möjlighet till flextid.

Förmåner:

* 25 dagars semesterrätt per år, plus tre dagar som är omvandlad arbetstidsförkortning.
* Friskvårdsbidrag utgår med 3000 kronor/år.
* Massagestol i företagets lokaler för snabb återhämtning.
* Subvention till måltider i form av lunchkort med 500 kronor/månad i (beloppet förmånsbeskattas enligt gällande lagstiftning).
* Subvention av SL-kort med 500 kronor/månad (beloppet förmånsbeskattas enligt gällande lagstiftning).

Locum har ungefär 270 anställda med bred och stark kompetens inom fastighetsförvaltning, byggprojektledning och teknik. Vi är stolta över att ha lyckats uppnå jämn könsfördelning och en bra åldersspridning. På HR-enheten arbetar två HR-generalister och en lönehandläggare som tillsammans med vår HR-direktör stöttar chefer och medarbetare.



Den vi söker

Vi söker dig som är prestigelös, nyfiken och kvalitetsmedveten. Du är en ödmjuk person som brinner för service och kommunikation. Du är yrkesstolt och ser ditt värde och bidrag till verksamheten. Vidare tror vi att du är strukturerad och självgående i din yrkesroll och att du motiveras av önskan att leverera kvalitet i allt du gör. Tanken att få vara med och påverka inom en stor organisation lockar dig och du trivs att jobba med omväxlande arbetsuppgifter.

Vi söker dig som:

* Har en utbildning inom HR-området, gärna personalvetarprogrammet.
* Har tidigare erfarenhet av arbete som HR-administratör, assistent eller liknande arbetsuppgifter under minst 3 år.
* Har förståelse för HR-processer.
* Är flytande i svenska språket avseende tal och skrift.
* Har mycket goda kunskaper i Officepaketet (Outlook, Powerpoint).
* Har mycket god IT-vana och ett intresse för att använda och utveckla IT-system.
* Har ett stort intresse och kunskap av sociala medier.
* Gärna har kunskap om bildhantering.



Vad kan Locum AB erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med samhällsnytta, kompetenta och inspirerande kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Om du delar våra värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas hos oss.



Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar Locum AB med Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lovisa Widén på telefon eller mail.

Vi arbetar med löpande urval vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Locum AB

Locum förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Stockholms läns landsting. Vår vision är att vara en av Sveriges bästa fastighetsförvaltare 2020!

På uppdrag av landstinget genomför Locum årligen runt 800 byggprojekt till ett värde av drygt 3 miljarder kronor. Utöver detta tillkommer de största satsningarna någonsin som Stockholms läns landsting gör för att möta det växande vårdbehovet i länet. Stora utvecklingsprojekt i form av ny-, till- och ombyggnader genomförs av Locum under en tioårsperiod. Många av sjukhusen inom länet berörs, exempelvis Södersjukhuset, Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge, Danderyds sjukhus, S:t Görans sjukhus och Södertälje sjukhus.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-09-20

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-18
Ange följande referens när du ansöker: 1e2c92b9-ebf1-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Widén Lovisa.Widen@manpower.se +46725547854

Företag
Locum AB

Adress
Locum AB
11625
11625 0180

Kontorsadress
Östgötagatan 12

Jobbnummer
4358942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Locum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Locum AB: