Ledigt jobb som ekonomiadministratör hos kund i Umeå
Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Robertsfors,
Bjurholm eller i
hela Sverige Ekonomiadministratör sökes till kund i Umeå.
Vi söker nu en strukturerad och driven ekonomi- och uppdragsadministratör som vill ha utmaningar och älskar att arbeta med siffror.
Till vår konsultverksamhet söker vi nu en Ekonomiadministratör som vill vara en del av oss på Experis Finance i vår fortsatta framgång och jobba hos kund i Umeå!
Hos oss får du en dedikerad konsultchef och utvecklande uppdrag inom många olika branscher.
Publiceringsdatum2017-07-03Dina arbetsuppgifterSom ekonomiadministratör får du arbeta med varierande uppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att hantera uppdragens ekonomi med fakturering, hantera leverantörsfakturor och utlägg i VISMA samt uppdragsadministration i kundens verksamhetssystem. Som god organisatör och förståelse för ekonomi gillar du att hantera uppgifter parallellt med mer komplexa frågor.
I din roll som ekonomiadministratör kommer du arbeta nära uppdragsansvariga i ett företag med positiv anda och högt i tak där du har möjlighet att påverka. Rollen är en blandning mellan avancerad projektekonomi, enklare kontering och även kontorsadministration.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
* Daglig kontakt med olika uppdragsansvariga och support till gruppchefer och tekniker
* Uppsättning av uppdrag i system
* Ekonomisk uppföljning av uppdrag
* Fakturering
* Kontering av leverantörsfakturor
* Hantering av utlägg
* Allmän uppdragsadministration
Vem är du?
Vi söker dig med utbildning och/eller erfarenhet av löpande ekonomiarbete.
Du förstår projektupplägg och har erfarenhet från konsultfirma.
Du har goda kunskaper i fakturering, hantering av leverantörsfakturor, upprätta bokföringsordrar, bevaka kundreskontra och ekonomisk uppföljning av uppdrag.
Att du förstår faktureringens och bokföringens påverkan på resultat och balansräkning är också viktigt.
Meriterande är erfarenheter av VISMAs PX.
Du behöver minst tre års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Vi kommer fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och mognad. Du trivs i ett klimat där det händer mycket. Din personliga profil karaktäriseras av din förmåga att på ett positivt och respektfullt sätt möta och bemöta människor. Du är initiativrik, har en god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Är öppen, serviceinriktad, proaktiv och nyfiken.
Startdatum är 14/8-2017, 6 månaders anställning med goda möjligheter till förlängning
Vad gör du nu?
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Tommy Modin på eller Telefonnummer: 090-702367.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-09
Ange följande referens när du ansöker: 26346
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTommy Modin
Tommy.Modin@manpower.seFöretagExperis AB
AdressExperis AB
90329
90329 2480
KontorsadressVasagatan 6
Jobbnummer 3586700
Observera att sista ansökningsdag har passerat.