Ledigt jobb som dansktalande administratör hos Diversey

Manpower AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ledigt jobb finns då Diversey söker en dansktalande BackOffice-medarbetare till sitt kontor i Liljeholmen.

Sealed Air verkar för en värld som känns, upplevs och fungerar bättre. År 2013 skapade företaget intäkter på ungefär $7,7 miljarder dollar genom att hjälpa våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål med fokus på dagens största sociala och miljömässiga utmaningar.

Våra välkända och innovativa varumärken som Cryovac® livsmedels-förpackningar, Bubble Wrap® skyddande förpackningar och Diversey rengörings- och hygienlösningar, garanterar en säkrare och effektivare livsmedelskedja, skyddar värdefulla varor som skeppas över hela världen och förbättrar hälsa genom rena miljöer. Sealed Air har ca. 25.000 medarbetare som betjänar kunder i 175 länder. 85 stycken av dessa medarbetare sitter i Sverige.

Publiceringsdatum
2016-05-31

Dina arbetsuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Vi söker en dansktalande BackOffice-medarbetare som kommer att arbeta i vår support i ett team om tre, i rollen som Gate Keeper gentemot Norden. Rollen kännetecknas av daglig kommunikation internt med bland annat kollegorna på sälj- och kundtjänstsidan. Kontoret är placerat i Liljeholmen. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Enstaka resor till främst England och Danmark kan bli aktuella.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar att:

Kontrollera attester/underlag för krediteringar och debiteringar.

Hantera masterdata: Lägga upp priser och nya kunder samt godkänna dessa.

Dagligen släppa order och manuella orderpriser.

Hantera returer, reda ut felaktiga priser (reklamationer), fylla i rapporter.

Se över processförbättringar.

Månadsvis få in debiteringar i dialog med kollegorna på kundtjänstsidan.

Årligen göra prishöjningar.

Ta fram listor och i dialog med säljarna se över listpriser.

Delta vid säljarnas möten.

Komma med lösningsförslag till säljarna och vara säljarna behjälpliga i frågor kring kunder och priser m.m.

Vem är du?
För denna roll har vi som krav att du hanterar det svenska och danska språket flytande i tal och skrift samt är bekväm i det engelska språket. Vi söker dig som har god generell systemvana och tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel, exempelvis med att lägga formler och av att använda VLOOKUP. För att du snabbt ska komma in i arbetsuppgifterna ser vi att du har ett par års arbetslivserfarenhet från liknande uppgifter, gärna från en försäljnings- och/eller marknadsorganisation. Du kanske tidigare har arbetat med ekonomi, orderhantering, säljsupport, i en kundtjänst eller liknande.

Vi söker dig som har goda kunskaper inom IT, en fördel är att ha arbetat med databashantering, gärna i SAP. Eftergymnasiala studier som gett dig en god kostnadsuppfattning och innefattat analys av data är starkt meriterande.

Vi söker en serviceinriktad och lyhörd person med god samarbetsförmåga. Du är van vid att ha många kontaktytor med daglig kommunikation, internt inom organisationen såväl som externt. Vi söker dig med ett gott matematiskt sinnelag, förmågan att hålla god struktur i arbetet och som är uppmärksam på detaljer. Viktigt för rollen är en god prioriteringsförmåga och drivet att arbeta mot deadlines.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är ett litet bolag (Diversey) i det stora (Sealed Air) och har en familjär atmosfär och en trevlig arbetsgrupp med ett bra samspel mellan avdelningarna. Vi ser det som viktigt att våra medarbetare trivs på arbetet och teamet du kommer att arbeta i jobbar nära varandra och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vi har bra och lättillgängliga personalförmåner att erbjuda.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Maurell på tfn 08-402 74 11.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-28
Ange följande referens när du ansöker: 3836
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Maurell 08- 402 74 11 jessica.maurell@manpower.se

Företag
Manpower AB

Adress
Manpower AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2878627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: