Ledigt jobb som Customer Service Officer på Enics i Malmö
Experis AB / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Till vår kund Enics i Malmö söker vi nu en Customer Service Officer (CSO). Enics enhet i Malmö ska lägga ner sommaren 2018 men fram till dess behöver de en duktig Customer Service officer på heltid. Arbetstiderna är förlagda under dagtid, måndag till fredag.
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Vad innebär rollen som CSO?
Customer Service är en del av kundföretagets Supply Chain organisation som förutom Customer Service består av Strategiskt-, Operativt- och Projektinköp samt Huvudplanering.
De övergripande ansvarsområdena för en Customer Service Officer på Enics är att:
* Ansvara för kundkontakten
* Inhämta, analysera och administrera kundprognoser
* Planera och frisläppa produktionsorder och kundorder
* Administrera dagliga kundleveranser
* Aktivt medverka för att uppnå god lageromsättningshastighet och leveranssäkerhet
* Fakturera kunderna
Som Customer Service Officer fungerar du alltså som spindel i nätet mellan kunderna, inköpsavdelningen och produktionsplanerarna. Det betyder att du kommer att ha daglig kontakt med såväl kunder som kollegor inom företaget.
Vem söker vi för detta uppdrag?
Vi söker dig som är serviceinriktad och van vid att arbeta mot flera olika kontaktytor och interna och externa beställare. Har du erfarenhet av att arbeta i en producerande verksamhet och därmed kanske förståelse för hur flödena ser ut inom produktionsplanering och/eller inköp så är det ett klart plus. För att lyckas i rollen tror vi att du är en väldigt strukturerad, kvalitetsmedveten och framför allt en kundfokuserad person med en god kommunikativ förmåga. Du är en person som kan leverera kvalitet även under press. Du är en riktig teammedarbetare men med ett stort eget driv och en god förmåga att ta egna initiativ samt lösa olika situationer för att nå uppsatta mål. Tjänsten kräver att du obehindrat kan kommunicera på såväl svenska som engelska. Vidare krävs en administrativ vana och tidigare erfarenhet från att arbeta i ett affärssystem. Utbildning inom teknik, inköp och/eller ekonomi är meriterande.
Ansök
Du ansöker via länken här bredvid. Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut varför vi rekommenderar dig att söka snarast.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Experis och konsultchef Åsa Nelson på telefon 040-660 63 67 alt. vi mail:
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
Publiceringsdatum2017-10-06ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-20
Ange följande referens när du ansöker: 31654
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Nelson
asa.nelson@se.experis.com 040-660-63-67
FöretagExperis AB
AdressExperis AB
21138
21138 1280
KontorsadressA186
Jobbnummer 3738619
Observera att sista ansökningsdag har passerat.