Ledigt jobb som controller i Växjö

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Växjö
2016-01-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledigt jobb som controller i Växjö" (publicerad 2016-02-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Växjö, Uppvidinge, Lessebo, Hylte, Emmaboda eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-01-05

Dina arbetsuppgifter
Till vår konsultverksamhet söker vi dig som vill arbeta som controller hos en av våra kunder i Växjö. Vår kund är ett internationellt företag som bedriver utveckling och projektgenomförande inom teknikområdet. Som controller kommer dina arbetsuppgifter att vara:

• Månatlig rapportering och analyser av resultatet till divisionscontroller
• Budget och kvartalsvist prognosarbete
• Löpande bokföring och diverse månatliga körningar i affärssystemet
• Omkostnadsuppföljningar och analyser till avdelningschefer
• Projektuppföljningsmöte med avrapportering från projektledarna och uppdatering av projekten i affärssystemet
• Hantering av terminssäkringar och bankgarantier
• Likviditetsrapporter
• Diverse fakturering och i viss mån hantering av utländsk moms

Uppdraget är på heltid och kommer att pågå under perioden 20160329 - 20170831.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst två års arbetslivserfarenhet utav arbetsuppgifter liknande ovanstående. Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi så är det meriterande. Du är en van datoranvändare och har mycket goda kunskaper i Excel. Du har även goda kunskaper i både svenska och engelska.

Du som person är noggrann, ansvarstagande, organiserad samt serviceinriktad. Du har lätt för att komma in i nya grupper och kan samarbeta med kollegor likaväl som du kan arbeta självständigt. Då arbetet stundtals är ganska stressigt så är det viktigt att du trivs med att jobba i ett högt tempo.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.

Experis är ett företag med starka värderingar, där människan, kunskap och innovation är i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Självklart får du också träningsbidrag av Experis.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst genom att registrera ditt CV på vår hemsida www.experis.se . Gå sedan in på den aktuella tjänsten och klicka på "ansök" länken. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta Charlotte Gustafsson via tel. 0470-74 55 90. Tillsättningen sker löpande så sök tjänsten så snart du kan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Gustafsson 0470-74 55 90

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2601529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: