Ledigt jobb inom Sitoo 's kundsupport i Stockholm City

Manpower / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu finns en ledig tjänst som Support Agent i den tekniska kundsupporten hos Sitoo AB på företagets kontor i Stockholm City. I den här rekryteringen samarbetar Sitoo AB med Manpower.



2014 lanserade Sitoo ett molnbaserat kassasystem (POS), som gör det möjligt för detaljhandeln att koppla ihop sina fysiska butiker med befintlig IT-infrastruktur och e-handel. Sitoo är en nyckelspelare för att göra retail enkelt och njutbart för både handlare och konsumenter, oberoende av kanal. Vårt uppdrag är att skapa en "industriell standard" kring unified commerce - och vi är på god väg. I takt med att fler och fler retailers väljer att följa med på vår resa för att möjliggöra fusionen mellan fysisk och digital handel, behöver vi utöka vårt team med nya talanger. Välkommen hem till Sitoo!

Vad innebär rollen?

I tjänsten som Support Agent i Sitoo 's kundsupportavdelning Customer Service, kommer du via telefon och mail att utgöra kundens första kontaktyta med oss. Du hjälper våra kunder med frågor och problem som de stöter på i hanteringen av IT-produkterna Sitoo Webshop, Sitoo Backoffice och Sitoo POS (point of sales). Du kommer att ingå i en mindre kundservicegrupp där alla medarbetare har ett eget ansvar för sitt serviceområde. Ditt serviceområde kommer att vara first line för Sitoo Webshop och Sitoo Backoffice.

Du kommer att ta emot och hantera ärenden främst över telefon men även via mail. Därför är det viktigt att du brinner för direkt kundkontakt. Rollen kommer att innebära felsökning och en del detektivarbete för att komma till botten med kundernas IT-tekniska problem och frågeställningar. Det är även viktigt att genom ett pedagogiskt förhållningssätt och utifrån kundens specifika förutsättningar kunna lära ut hur kunden själv kan hantera features och inställningar i de olika IT-produkterna. Ett gott kundbemötande är något vi lägger stor vikt vid och kundernas nöjdhet samt svarstider och lösningsgrad på hanterade ärenden, är därav viktiga delar som du målsätts på.



Tjänsten är på heltid förlagd på vardagar och startar upp under hösten 2018.

Vem är det vi söker?

I denna roll ges du möjlighet att kombinera ditt serviceintresse med din kunskap inom IT och teknik. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och ditt inre driv. Du är en hands on doer med ett öga för detaljer och service minded ut i fingerspetsarna. Du arbetar på ett effektivt och lösningsorienterat vis. Du är van att arbeta i ett högt tempo, har förmågan att ta egna initiativ och tar eget ansvar över dina arbetsuppgifter. Vi tror att du är en frisk fläkt som ser lösningar och inte problem. Du kommer att ha tillgång till en stor kunskapsbank men även bygga upp din egen kunskap för att på bästa sätt supportera våra kunder.



I och med att typen av ärenden är av IT-teknisk karaktär så är det viktigt att du besitter en god IT- och teknikvana, antingen från tidigare jobb, utbildning eller eget intresse för dessa delar. Du har ett äkta intresse för att använda och lära dig ny teknik. På sikt ser vi att du kommer växa i din tekniska och pedagogiska kompetens för att kunna ta dig an nya arbetsuppgifter och utmaningar relaterade till IT.



Vi ser att du har minst ett års arbetslivserfarenhet från serviceyrket i någon form och att denna erfarenhet har gett dig förståelse för vad god kundservice innebär. För oss är det av stor vikt att du är observant och tillmötesgående och att du finner motivation i att kommunicera med kund. Du har med fördel erfarenhet av kundkorrespondens via telefon och mail.



Övriga krav för tjänsten:

* Gymnasial utbildning (teknisk eller IT-inriktning är meriterande).
* Goda datorkunskaper (däribland Excel).
* Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.
* Goda skrivkunskaper då du dagligen kommunicerar via mail.
* Viljan att över tid utöka dina kunskaper inom IT och teknik.



Vad erbjuder rollen dig?

Sitoo AB grundades år 2004 men gjorde år 2014 om sitt erbjudande och påbörjade då en ny resa. Idag består bolaget av 20 personer med en hög tillväxttakt och kommer inom en snar framtid vara dubbelt så många på ännu fler marknader.



Du får nu chansen att arbeta i ett växande företag mitt i Stockholm City där den familjära och entreprenöriella kulturen bibehållits. Här kommer du in i ett team med ett högt tempo och där du kommer att hantera många ärenden samtidigt. Du kommer tillsammans med engagerade och erfarna medarbetare att driva din avdelning och hela verksamheten framåt. Vi erbjuder bland annat förmåner såsom friskvårdsbidrag.



Publiceringsdatum
2018-09-21

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken på Manpower.se. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Manpower, Jessica Maurell på tfn 08-402 74 11.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-19
Ange följande referens när du ansöker: cd120348-d0c0-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Maurell Jessica.Maurell@manpower.se +46702425390

Företag
Manpower

Adress
Manpower
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
4361455

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: