Ledigt jobb inom Service Management, Linköping
Experis / Datajobb / Linköping
2017-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledigt jobb inom Service Management, Linköping" (publicerad 2017-04-25) ⬅️
Visa alla datajobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Linköping,
Finspång,
Norrköping,
Askersund,
Katrineholm eller i
hela Sverige Experis IT i Linköping söker dig som vill ingå i en Service Management-grupp. Vi söker dig som har ett du ett brinnande intresse för IT och vill jobba i en spännande miljö tillsammans med goda kollegor.
Det är ett långsiktigt uppdrag där du främst kommer att arbeta mot företagets största kund i Linköping som har en huvudsaklig inriktning mot högteknologin och är verksamma inom försvarsindustri och luftfart.
Hur ser arbetet ut?
Som Service manager ingår du i ett Servicemanagement-team vilket ansvarar för att hantera större kunders driftstörningar samt ansvarar för uppföljning och eskalation av de avtal som företaget har gentemot sina kunder. Ditt ansvar är även att kontrollera att dessa avtal följs.
Ansvarsområden:
* Du är processansvarig, vilket innebär förvaltning, utveckling och förbättring av ITIL-processerna (exempelvis problem management och incident management).
* Du gör analys av organisationens leveransflöden där du tar fram underlag och statistik som en del i det interna förbättringsarbetet.
Arbetstider: Vardagar, kontorstid
Uppdragslängd: Långsiktigt - minst 6 mån med god chans till förlängning
Omfattning: 100 %
Ort: Linköping
Vem är du?
För tjänsten som Service Manager söker vi dig som är en ansvarstagande och målinriktad person. Du kan självständigt driva arbetet framåt samt löser problem och utmaningar på bästa sätt. Du är bra på att samarbeta och kan planera ditt arbete strukturerat för att hålla dina tidsramar.
Publiceringsdatum2017-04-18Profil * Du har ett stort intresse för IT
* Du har tidigare erfarenhet av Service management-arbete och har kunskap om ITIL.
* Du är serviceminded, vana att kommunicera på ett tydligt sätt samt trivs med att ha kontakt med kunder.
* Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska samt har förmågan att ta del av dokumentation på engelska.
Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller arbeta som underkonsult hos oss på Experis.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Stina Johansson på .
•
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-02
Ange följande referens när du ansöker: 20155
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStina Johansson
Stina.Johansson@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
58224
58224 0580
KontorsadressTanneforsgatan 3
Jobbnummer 3444802
Observera att sista ansökningsdag har passerat.