Ledigt jobb för materialplanerare på logistikavdelning

Experis Finance Huvudkontor / Logistikjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Växjö, Uppvidinge, Lessebo, Hylte, Emmaboda eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-03-04

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill tillhöra Experis konsultverksamhet och arbeta som materialplanerare hos en av våra kunder i norra Kronoberg. Som materialplanerare ansvarar man dagligen för att se till att det finns material tillgängligt till de interna kunderna, löser uppkomna problem, arbetar för att utveckla leverantörsbasen och de interna arbetsprocesserna samt deltar i förbättringsarbete för att reducera ledtiderna och optimera lagernivåerna.

Uppdraget startar inom ett par veckor och beräknas pågå i minst sex månader. Arbetstiderna är heltid under kontorstid måndag till fredag.

Vem är du?
För denna tjänst vill vi att du har några års erfarenhet av arbete inom inköp och/eller logistik. Du har utbildning på lägst gymnasienivå och har du studerat inköp/logistik på högskola så är det meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska och gärna vana att arbeta i något MPS-system och SAP.

Som person har du en egen drivkraft och initiativförmåga som gör att du kan arbeta självständigt. Du är analytisk, strukturerad och kan hålla ordning på alla detaljer samtidigt som du kan se helheten. Då arbetsbelastningen stundtals kan vara hög så krävs det att du har förmåga att kraftsamla och arbeta effektivt. Du kommer att ha en hel del kontakter internt och externt så det är viktigt att du är duktig på att kommunicera och har god förmåga att skapa och utveckla relationer.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.

Experis är ett företag med starka värderingar, där människan, kunskap och innovation är i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Självklart får du också träningsbidrag av Experis.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst genom att registrera ditt CV på vår hemsida www.experis.se . Gå sedan in på den aktuella tjänsten och klicka på "ansök" länken. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta Charlotte Gustafsson via tel. 0470-74 55 90. Tillsättningen sker löpande så sök tjänsten så snart du kan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Gustafsson 0470-74 55 90

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2705851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: