Lediga jobb på Alfa-kassans kundtjänst i Hemse!
Manpower AB / Kundservicejobb / Gotland
2020-04-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lediga jobb på Alfa-kassans kundtjänst i Hemse!" (publicerad 2020-06-08) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower AB i Gotland,
Västervik,
Oskarshamn,
Oxelösund,
Mönsterås eller i
hela Sverige Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges arbetslöshetskassor. De är idag den enda a-kassa som inte är organisationsanknuten eller inriktad på specifika yrkes- eller branschområden. Alfa-kassan är en av Sveriges 25 a-kassor och har cirka 130 medarbetare fördelat på fyra kontor på olika orter i landet.
Alfa-kassan administrerar både den allmänna grundförsäkringen och den frivilliga inkomstrelaterade försäkringen och betalar ut grundersättning till de som varken är medlemmar eller anslutna till någon a-kassa. Alfa-kassan omsätter 240 Mkr och betalar årligen ut ca 1 Mdkr i ersättning.
Vad gör du som kundtjänstmedarbetare på Alfa-kassan?
Som kundtjänstmedarbetare på Alfa-kassan arbetar du med både generella och specifika frågor gällande arbetslöshetsförsäkring, intyg, personliga beslut kring ersättningar och du bistår med information hur en går till väga för att överklaga. Du kommer besvara frågor via telefon samt administrera allmänna medlemsärenden.
När du börjar får du en introduktionsutbildning under två veckor där du lär dig regler och lagstiftning kring arbetslöshetsförsäkringen.
Du kommer vara placerad på vår serviceenhet i Hemse och ingå i en härlig grupp med kundservicepersonal och handläggare. Arbetstiderna är vardagar 08:00-16:25. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning direkt på Alfa-kassan.
Vem söker vi?
Som person är du målorienterad, noggrann och stresstålig samt bra på att uttrycka dig på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Utöver detta söker vi dig som:
* Har erfarenhet av att ge service från ett tjänsteföretag ex callcenter, bank, försäkringsverksamhet eller myndighet.
* Har en akademisk examen eller något vi finner likvärdigt på minst två år
* Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Vi ser gärna att du, förutom svenska och engelska, talar ytterligare något språk.
Hur söker jag jobbet?
Det är enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen och följ de tre korta stegen. Vi tar inte emot ansökningar genom andra kanaler utan det är via vår hemsida du ansöker. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor kring tjänsten?
1 Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar på manpower.se
2 Har du problem med din ansökan är du välkommen att kontakta vår kunniga webbsupport på 0771 55 99 10
3 Har du frågor gällande jobbet i sig så når du mig på
maria.gruner@manpower.seVarmt välkommen med din ansökan, vi ser framemot att höra från dig!
Vad händer när jag skickat in min ansökan?
Vi läser igenom ansökningar löpande. Du kan enkelt se om din ansökan kommit in på Min profil på Manpower.se under Ansökningar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2020-04-28ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagManpower AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "012abc08-a378-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Manpower AB (org.nr 556348-1588)
Jobbnummer 5205907
Observera att sista ansökningsdag har passerat.