Ledare till Ownit kundsupport
Telenor Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
2022-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledare till Ownit kundsupport" (publicerad 2022-08-16) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Vilka är vi på Ownit?
Ownit levererar tv, bredband och telefoni till bostadsrättsföreningar, privatpersoner och företag. Vi ser fiber som det självklara valet av infrastruktur. Ownits vision är att erbjuda marknaden högkvalitativa bredbandstjänster i ett stabilt fibernät med en kundupplevelse i absolut världsklass.
Ownit grundades 2004 och ingår sedan 2012 i Telenor-koncernen. Detta gör att kunderna erbjuds det bästa av två världar - flexibiliteten och tillgängligheten som ett mindre bolag kan erbjuda kombinerat med ett av Sveriges mest utbyggda och stabila fibernät.
Ownit omsätter drygt 300 MSEK och har ca 100 medarbetare.
Är det här ditt nästa jobb?
Vår avdelning Operations ansvarar för att ge Ownits kunder förstklassig service: över telefon, mail och chatt. Operations är organiserat i fyra specialistområden/team: Tech Support, Billing Management, Sales & Delivery och Traffic Management.
Vi söker nu efter dig som är intresserad av att ta dig an en ny utmaning som ledare inom vår kundsupport. Du ansvarar för ett team som hanterar inkommande samtal, chatt och mail och ditt huvudsakliga uppdrag handlar om att leda och coacha teamet om ca 15 personer. I teamet ingår även administrativ personal och trafikledare. Genom ditt ledarskap motiverar och engagerar du medarbetarna mot våra uppsatta mål inom kundservice och försäljning med syfte att leverera en kundupplevelse i världsklass.
Inom ramarna för rollen arbetar du kontinuerligt med uppföljning i syfte att förbättra och utveckla kvaliteten i samtal och möten med kunden. Du ansvarar för den dagliga driften inom kundtjänst och arbetar med medlyssning, coachning och uppföljning av KPI:er. Ansvar för bemanning ingår också i tjänsten. Du ingår i Operations ledningsgrupp och ansvarar tillsammans med dina kollegor för att effektivisera och förbättra vår verksamhet och våra kundmöten.
Vad kommer du att jobba med?
* Följa upp och rapportera mål och nyckeltal, både för ditt team och dina medarbetare.
* Arbeta med process- och rutinförbättringar för att förbättra verksamheten och kundmötet
Vem är du och vilka erfarenheter har du?
Har du ett brinnande intresse för kunder och kundmöten och ser möjligheter framför utmaningar? Då kan du vara den person vi söker!
Vi tror att du är en person med hög energi, resultatfokus och med tidigare erfarenhet inom kundservice eller support. Du är en naturlig ledare och är duktig på att utveckla och motivera medarbetare och team för att nå sina mål. Vidare är du en trygg person som trivs i en snabbrörlig miljö och med ett såväl strategiskt som operativt ansvar. Erfarenhet inom teknisk kundtjänst, försäljning och/eller telco är starkt meriterande.
Placeringsort: Solna
Språk: Flytande svenska och engelska
Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta rekryterande ledare Christoffer Lundström,
christoffer.lundstrom@ownit.seVaraktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT
Publiceringsdatum2022-04-25ErsättningSALARY
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTelenor Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J106994".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)
Jobbnummer 6572472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.