Ledare för Operations Billing Management på Ownit
Telenor Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Vilka är vi på Ownit?
Ownit levererar tv, bredband och telefoni till bostadsrättsföreningar, privatpersoner och företag. Vi ser fiber som det självklara valet av infrastruktur. Ownits vision är att erbjuda marknaden högkvalitativa bredbandstjänster i ett stabilt fibernät med en kundupplevelse i absolut världsklass.
Ownit grundades 2004 och ingår sedan 2012 i Telenor-koncernen. Detta gör att kunderna erbjuds det bästa av två världar - flexibiliteten och tillgängligheten som ett mindre bolag kan erbjuda kombinerat med ett av Sveriges mest utbyggda och stabila fibernät.
Ownit omsätter drygt 300 MSEK och består av ca 100 medarbetare.
Är det här ditt nästa jobb?
Vår avdelning Operations ansvarar för att ge Ownits kunder förstklassig service: över telefon, mail och chatt. Operations är organiserat i fyra specialistområden och vi söker dig som vill leda ett av teamen: Operations Billing Management. Teamet ansvarar idag för frågor kopplat till ekonomi, fakturering och betalning.
I rollen som gruppchef har du ansvar för ett team om 12 medarbetare och rapporterar till Head of Operations. Du är en del av Operations ledningsgrupp och är en viktig del av Operations och Ownits väg framåt.
Din huvudsakliga uppgift är att leda, coacha och motivera ditt team i deras dagliga arbete. Vi tror att du gör detta genom ett aktivt och närvarande ledarskap. Både inom Operations och Ownit pågår ett kontinuerligt förändringsarbete, för att ständigt utveckla bolaget, vår service och vår support gentemot våra kunder. I din roll är du ansvarig för utvecklingen av processer, arbetssätt och rutiner kopplat till Billing Management. Du deltar i beslutsfattande och genomförande av förändringsarbete inom hela Operations och bör därför vara trygg i att hantera och leda i förändring.
Vad kommer du att jobba med?
* Följa upp och rapportera mål och nyckeltal, både för ditt team och dina medarbetare.
* Identifiera förbättrings- och effektiviseringspotential i processer och rutiner samt driva ett kontinuerligt förändrings- och förbättringsarbete.
* Etablera riktlinjer och arbetssätt som stödjer avdelningens uppdrag och Operations långsiktiga vision
Vem är du och vilka erfarenheter har du?
Vi söker dig som drivs av att skapa och utveckla kundmöten i världsklass. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och av att framgångsrikt leda team i en kundnära funktion. Vi tror att du är en trygg, målfokuserad och prestigelös ledare som drivs av att motivera och engagera medarbetare.
Du är strukturerad och har lätt för att självständigt identifiera och driva förbättringsinitiativ inom ditt område - både individuellt och tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomirelaterade frågor och fördelaktigt med kundreskontra, inkassohantering eller övrig fakturahantering.
Placeringsort: Solna
Språk: Flytande svenska och engelska
Sök till oss idag
Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta rekryterande ledare Christoffer Lundström,
christoffer.lundstrom@ownit.seBra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT
Publiceringsdatum2021-10-15ErsättningSALARY
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTelenor Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J101114".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)
Jobbnummer 6044056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.