Ledande Orderadministratör till Astrid

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en ledare som vill vara med och skapa förutsättningar för ett snabbt växande företag? Har du tidigare erfarenhet av att hantera och lägga ordar? Då har vi tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2022-05-30

Om tjänsten
I rollen som Orderadministratör kommer du arbeta tillsammans med arbetsledaren för lagret som hennes högra hand och vara en länk i samarbetet mellan lager och showroom. Vi värdesätter hög servicekänsla både mot kunder och mot kollegor. Det är viktigt att du är noggrann och lägger stor vikt vid detaljer i ditt arbete.

I din roll som Orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Samarbeta med lageransvarig kring prioriteringar och reservation av order, kontroll av lagersaldon och bokningar av frakt.
• Kunna avlasta lageransvarig i arbetsledning vid behov.
• Hjälpa till att färdigställa order vid arbetstoppar.
• Visst fysiskt jobb med något tyngre lyft på daglig basis, som t.ex. vid inleveranser.
• Lägga in och hantera order i orderhanteringssystemet
• Bemanna kundservice vid behov (mail och telefon) och svara på frågor om frakter, leveranser, eventuella förseningar m.m. I samarbete med resterande orderteam
• Tjänsten är fördelad ca 70% lager och 30% order där behovet på lagret styr.

Tjänsten som Orderadministratör är ett konsultuppdrag på 6 månader. För rätt kandidat finns goda chanser för en permanent position på företaget

Om dig
Du uppfattas som lugn och tillmötesgående i ditt sätt och du har en fallenhet för att skapa och vidhålla strukturer. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, driver ditt eget arbete framåt och du trivs i en föränderlig miljö med tempoväxlingar i det dagliga arbetet. Du är hjälpsam och ser ditt arbete som en del av teamets prestationer.

Viktigt för tjänsten är:
• Du har arbetat i någon form av ordersystem. Meriterande om du tidigare arbetat i Visma
• Du har god datorvana och kunskaper i Office-paketet.
• Du har en utvecklad känsla för service och samarbete.
• Flytande svenska/engelska i tal och skrift då vi har kunder över hela världen
• Erfarenhet av textil eller inredningstextil är meriterande
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Astrid
Astrid är en svensk textilproducent med produktion i fabriker runt om i Europa. Vi jobbar främst med tyger på dubbel bredd, i hög kvalité och med stora färgskalor. Allt vi gör genomsyras av kvalitet, passion för hantverket och en hög servicegrad. Vi vill vara lyhörda och kunna bidra med inspiration och kunskap till våra kunder.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: jesper.jenejfard@adecco.se

Har övriga frågor vänligen kontakta Adeccos växel på 010 - 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-37842".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Jesper Jenefjärd

Jobbnummer
6695070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: