Learning Coordinator
Siemens AB / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Upplands Väsby,
Sigtuna,
Solna,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Till vår utbildningsavdelning Siemens Learning Campus söker vi nu en Learning Coordinator
Vilka är mina arbetsuppgifter?
• Som Learning Coordinator är du delaktig i uppbyggnaden av vår nya avdelning och utbildningsportfölj där du bidrar till att etablera arbetssätt, processer och policies för vår svenska verksamhet.
• Du är ansvarig för avdelningens administration gällande utbildningsfrågor på Siemens i Sverige, i enlighet med våra nationella och globala processer och arbetssätt.
• Du koordinerar och bokar t.ex. kurser, transporter, logi, deltagare etc med interna och externa kontaktpersoner.
• I rollen ingår även att följa upp kvalitet och ansvara för utvärdering av utbildningsinsatser i verksamheten.
• Du ansvarar för att kostnader och fakturering för utbildning hanteras på ett effektivt och kvalitativt sätt.
• Att bidra vid marknadsföringskurser och utbildningsprogram för våra interna kunder är också en del av din roll.
• I takt med att du lär dig vårt IT-system där alla utbildningar marknadsförs och administreras, skaffar du dig mer kunskap för att så småningom bli vår superuser och bli ett stöd till andra användare av systemet.
• Tillsammans med övriga kollegor är du delaktig i att löpande vidareutveckla och optimera processer och arbetssätt för avdelningen.
• Vi arbetar i en global verksamhet, vilket innebär kontakter både i Sverige och internationellt.
• Resor i tjänsten mellan våra svenska kontor förekommer, speciellt under uppbyggnadsfasen av avdelningen.
Vad krävs av mig?
• Du har erfarenhet av koordinerande och/eller administrativa roller, troligen med erfarenhet från utbildningsbranschen, där du levererat professionell service till interna och/eller externa kunder. Du har troligen även erfarenhet av att arbeta konsultativt och affärsorienterat och vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i projekt.
• Du trivs med att koordinera, planera och följa upp aktiviteter parallellt och du beskriver dig troligen som en aktiv ?spindel i nätet?.
• Du har en mycket god förmåga att interagera och kommunicera med såväl interna som externa kontakter, där du bygger goda relationer med HR, chefer och medarbetare i verksamheten samt leverantörer.
• Du trivs med och har förståelse för hur det är att arbeta i en komplex affärsverksamhet och kan dra nytta av de strukturer och verktyg som finns.
• Du är en van datoranvändare och ser IT-system som självklara verktyg i arbetet. Har du erfarenhet av verktyget TC Manager är det meriterande.
• Vi förutsätter mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du även andra språkkunskaper är det meriterande.
• Som person är du serviceorienterad och handlingskraftig med en god samarbetsförmåga.
• Genom ditt flexibla förhållningssätt är du lyhörd för kunders önskemål och öppen för att hitta lösningar, där du kommer med idéer som leder till lösningar med god kvalitet.
• Vi ställer krav på din förmåga att arbeta strukturerat och att självständigt driva ditt eget arbete.
Hur ansöker jag?
Du är välkommen med din ansökan via siemens.se/jobb senast den 23:e oktober 2014, men vi ser gärna att du ansöker redan idag. Din ansökan består av ditt CV och ett personligt brev där du motiverar varför du vill bli vår nya kollega och del av vår nya utbildningsverksamhet.
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Cecilia Lundgren på telefon 08-728 13 55.
Publiceringsdatum2014-10-09Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-23
Ange följande referens när du ansöker: 182787
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7281000
Jobbnummer 2024832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.