Lean/sps Koordinator Till Sps-Office, Chassiverkstaden I Södertä

Scania CV AB / Logistikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Här väntar ett äventyr späckat av utmaningar, där en av de största är att elektrifiera våra lastbilar men även vår resa att digitalisera och effektivisera oss mer! Vi söker dig som är genuint engagerad i frågor som rör utveckling och förbättring av verksamheten samt vill utvecklas både personligen och yrkesmässigt.

Din dag som LEAN/SPS-Koordinator på Chassiverkstaden
Som vår nya LEAN/SPS-Koordinator kommer du att utbilda, coacha, utveckla och utmana våra medarbetare och chefer i deras arbete med att ständigt förbättra verksamheten enligt Lean. Du blir en av företagets experter som tillfrågas i olika Lean-relaterade frågor, samtidigt som du aktivt hjälper och stöttar medarbetare och chefer på alla nivåer i organisationen för att nå och överträffa sina mål och nyckeltal.

I arbetet ingår utbildning, målstyrning, processtyrning, arbete med rutiner, förbättringsarbete, problemlösning, visuell styrning och planering.

Med utgångspunkt från verksamhetens behov så är din uppgift att stödja och utmana dem genom de olika metoder och verktyg som de behöver för att uppfylla sina kunders behov och nå eller överträffa sina mål.

I rollen ingår också att genomföra uppföljningar av hur Lean fungerar inom företaget samt delta vid planering och genomförande av utbildningsinsatser och vissa processer som t ex Business Continuity Managment som handlar om att identifiera risker i vår verksamhet som verkligen kan störa vår affär och våra kunder. Technology Roadmap som handlar om att säkerställa tillgång till rätt kompetens för framtiden. Vi är även ansvariga för Scania World och det är en digital och hållbar kanal för all internkommunikation till samtliga medarbetare internt i fabriken.

Du deltar även i det strategiska arbetet för att tillse att Lean inom företaget håller rätt nivå och kvalitet samt att det utvecklas på ett effektivt sätt utifrån våra kunders behov. I den här rollen kommer du att få ett brett kontaktnät både inom och utom Sverige och därigenom ökad kunskap om de olika bolagens verksamheter. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid, med start så snart som möjligt.

Det här är du
I ditt arbete gillar du att ha en helhetssyn, en god struktur, att angripa utmaningar genom problemlösning samt att genom ett coachande förhållningssätt stödja och bidra till resultat i verksamheten. Du är lyhörd och har ett utpräglat kundperspektiv samt har lätt för att skapa kontakt och förtroende hos andra människor. Du är drivande, entusiasmerande och har förmågan att skapa en känsla av delaktighet. Du har en god självkänsla och är trygg i dig själv samtidigt som du agerar utifrån Scanias kärnvärden, öppen, personlig, enkel och modig.

Publiceringsdatum
2021-04-16

Kvalifikationer
• Universitet eller högskoleutbildning-inriktning teknik, analytisk problemlösning, processorientering, Lean och verksamhetsutveckling eller motsvarande arbetslivserfarenhet eller Scania Teknikerutbildning
• Minst två års erfarenhet av arbete med Lean och verksamhetsutveckling
• God kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska och engelska
• Lätt för att skapa kontakt med och förtroende hos andra människor

Meriter

• Erfarenhet av att arbeta inom produktion, erfarenhet av arbete med processorientering och analytisk problemlösning
• Erfarenhet av digitala lösningar kopplat till förbättringsarbete
• Akademisk utbildning inom analytisk problemlösning, processorientering, Lean och verksamhetsutveckling
• Goda kunskaper i Office-paketet

Har du den här bakgrunden?

Ytterligare information
Vill du höra mer om hur en spännande arbetsdag kan komma att se ut, får du gärna kontakta:

Timothy Söderman, 070-081 06 86 som är SPS koordinator mot chassi idag!

Vill du göra resan med oss? Sök med en gång, då jag kontinuerligt läser spännande ansökningar och för mer information om tjänsten kontakta mig:

Jimmy Radaa, rekryterande chef på SPS och Future Factory på 070-081 10 77 eller kontakta
Sandra Ilmrud, chef SPS-Office tel:08-553 503 68.

Så ansöker du
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Ansök via Reflex karriärsida eller via Scania.com Karriärsida senast den 2021-05-07. Intervjuer kan komma hållas löpande. JobID: 20211349.

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse, avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976), https://www.scania.com/world/#/

Arbetsplats
Scania

Jobbnummer
5697628

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: