Lead Inbound Coordinator till e-handelsbolaget Jollyroom i Göteborg
Jollyroom AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg,
Mölndal,
Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm, Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Lead Inbound Coordinator
Välkommen till Jollyroom, ett av Nordens största e-handelsföretag inom barn- och babyprodukter! Vi söker nu en Lead Inbound Coordinator för att ta över det övergripande ansvaret för vårt varuflöde - från leverantör till rätt plats på rätt lager. I denna nyckelroll kommer du att ha operativt delegeringsansvar och spela en central roll i att planera, styra och administrera våra flöden kopplat till supply chain. Du blir en viktig problemlösare för organisationen och säkerställer förståelse för leveranskedjans processer, servicemål och fördelar hos alla parter. Förväntningen på denna tjänst är att vara drivande för en effektiv och kostnadsmedveten leveranskedja och att uppnå våra uppsatta mål.
Som Lead Inbound Coordinator kommer du att rapportera till Deputy Purchasing Officer (DPO) inom avdelningen för Inköp och ingå i teamet Inbound. Ta chansen att bli en del av Jollyroom, där ditt engagemang och kompetens kommer att forma framtidens leveranskedja!
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
• Delegeringsansvarig i teamet, säkerställa att alla medarbetare har en jämn arbetsbelastning och vid behov omfördela arbetsuppgifter
• Dagliga arbetsmoment så som orderbekräftelser, ankomstaviseringar och avvikelsehantering
• Kontakt med speditörer, leverantörer och andra samarbetspartners
• Följa upp och agera kopplat till orderboken
• Kontrollera dokument, avvikelser, servicemål och kvalité i materialflödet
• Arbeta med fraktavsättningar
• Ansvara för att kommunikationsvägar fungerar, både inom gruppen samt mot andra avdelningar
• Analys och behovsidentifiering av fraktinköp för logistikflöden.
Vi söker dig som:
• Har minst fem års erfarenhet erfarenhet av liknande arbetsuppgifter/roll
• Tidigare har arbetat med import, spedition, supply chain och/eller logistik
• Tidigare har jobbat som delegeringsansvarig, eller som har intresse för att jobba som lead
• Har god förståelse för leveranskedjans processer
• Har förhandlingskompetens och förmågan att nå överenskomna mål
• Trivs med att vara en del av utvecklingen av avdelningen och kan bidra till tydlig roadmap för projekten.
Publiceringsdatum2024-01-19Dina personliga egenskaperSom person är du strukturerad och noggrann och för oss är det viktigt att du har en god analytisk förmåga. Du är positiv och ser dig själv som en lösningsorienterad person, som tar ansvar för ditt teams prestation. Du är kommunikativ och har förmågan att samarbeta, såväl internt som externt på både svenska och engelska. Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet. Färdigheter i affärssystemet SAP är meriterande.
Förbättringsarbete är en framgångsfaktor för Inbound-teamet och därför söker vi dig som är ansvarstagande, självgående, sporras av högt uppsatta mål och har en stor vilja att uppnå goda resultat.
Fördelar med att jobba på Jollyroom:
Utöver trivselfaktorer som friskvårdsbidrag och 30 dagars semester erbjuder vi stora möjligheter i vår entreprenörsdrivna verksamhet. Vi befinner oss i en spännande bransch med stor potential vilket innebär en hög utvecklingstakt och karriärmöjligheter: förra året tillsatte vi mer än 50% av alla tjänster internt. I anslutning till vårt kontor, 15 minuter från Göteborg city har vi ett nybyggt gym på 300 kvadratmeter du kan nyttja - gratis såklart.
Upplägg och praktisk information:
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
• Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
• Kontakt & frågor: HR Manager Nicole Bellman via epost,
nicole.bellman@jollyroom.se.
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jollyroom AB (org.nr 556815-7159)
Arbetsplats Jollyroom
Jobbnummer 8407608
Observera att sista ansökningsdag har passerat.