Larmplanerare
Räddningstjänstförbundet Storgöteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Räddningstjänstförbundet Storgöteborg i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Stenungsund,
Lilla Edet eller i
hela Sverige Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.
Publiceringsdatum2020-09-16ArbetsuppgifterÄr du en utåtriktad och van administratör som vill vara med och bidra till att våra automatlarmsanläggningar ute hos kund fungerar optimalt? Är du även nyfiken och har ett genuint intresse för hur saker och ting fungerar? Längtar du dessutom efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap, på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? Hos en arbetsgivare som drivs av att skapa ett tryggare samhälle? Då håller vi tummarna för att vi matchar med varann!
Vi på Räddningstjänsten Storgöteborg behöver nu din administrativa erfarenhet liksom erfarenhet av kundmöten och vana att hantera flera uppgifter parallellt.
Du kommer att vara en viktig spelare med kontinuerliga kundkontakter och ha ansvar för att både kontrollera nya automatlarmsanläggningar, ta emot och hantera felanmälningar samt hantera externa nycklar och passerkort. I arbetet ingår även uppdatering av objektsinformation och att ta foton. Som larmplanerare och medarbetare på Radio- och larmenheten arbetar du i nära samarbete med både larmadministratörer och tekniker.
Som person är du välorganiserad och din säkerhet i rollen gör att du självständigt planerar ditt arbete och ger god service. Din goda samarbetsförmåga och ditt positiva sätt gör att du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, både internt och externt.
KvalifikationerDu behöver ha
• gymnasieexamen med administrativ alternativt teknisk inriktning eller motsvarande
• minst 3 års erfarenhet av administration och kundkontakter där man hanterar flera uppgifter parallellt
• datorvana av Outlook, Word samt Excel
• B-körkort
• god svenska i tal och skrift.
Vi ser även gärna att du har
• kunskap om automatlarm
• utbildningen Tillsyn och annan olycksförebyggande verksamhet A (MSB).
ÖVRIGT
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa, liksom ett säkerhetssamtal då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.
Intervjuer är planerade under vecka 41 och 42, men kan även ske löpande efter behov.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRäddningstjänstförbundet Storgöteborg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "dnr 0399/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Räddningstjänstförbundet Storgöteborg (org.nr 222000-0752)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Göteborgs Stad , Räddningstjänsten Storgöteborg
Jobbnummer 5360695
Observera att sista ansökningsdag har passerat.