Larminstallatörer 2 tjänster

Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen / Supportteknikerjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen i Lindesberg

Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, avdelningen för E-hälsa och Myndighetsenheten söker Larminstallatörer till organisationen. Vi har inlett en spännande och utmanande digital resa där fokus är att föra tekniken framåt i våra verksamheter genom att hitta smarta och effektiva arbetssätt för våra medarbetare, enskilda och anhöriga. Detta medför att vi nu behöver säkra kompetensen inom det digitala området och söker härmed två larminstallatörer till vår organisation. Vill du vara med på en spännande resa och bidra till digital utveckling inom Socialförvaltningen? Välkommen med din ansökan till oss på Lindesbergs kommun!

Avdelningen för E-hälsa och Myndighetsenheten söker nu Larminstallatörer som ska
arbeta med hela kommunen som arbetsplats.

Arbetet med digitalisering och välfärdsteknik inom Socialförvaltningen fortsätter och efter ett antal års utbyggnad ser vi nu över organisationen för att skapa förutsättningar för att förvalta den teknik vi fått ut till våra medborgare i form av t.ex. nyckelfri hemtjänst och digitala trygghetslarm.

Vi står inför ett stort uppdrag med att uppgradera alla trygghetslarm till senaste modell och under denna period kommer dessa 2 tjänster att arbeta primärt med det uppdraget. Samtidigt fortsätter implementeringen av nyckelfri hemtjänst där arbetet består i att fortlöpande montera och demontera larm och lås.

Du kommer arbeta med trygghetstjänster såsom trygghetslarm, digitala lås och tillsynskameror med fokus på registrering, installation, service samt nermontering inom hemtjänst, särskilda boenden och inom Funktionsstöds verksamheter. Du kommer att vara behjälplig vid felsökning och ger support via telefon eller på plats. I rollen ingår att vara delaktig och utveckla nya tjänster inom området. Du arbetar även administrativt med dokumentation av förbrukning och ersättningsmaterial. I arbetet utför du administrativa arbetsuppgifter i olika IT-system, samt sköter lagerhållning och inköp av teknisk utrustning och materiell från vår avtalsleverantör.


Publiceringsdatum
2021-05-12

Arbetsuppgifter
• Boka möten och montera digitala larm, nyckelfria lås och medicinskåp
• Dokumentation, delta i upprättandet av rutiner, checklistor, skapa broschyrer och register
• Hålla utbildningar och skapa utbildningsmaterial
• Drift och förvaltning av digitala larm och nyckelfria lås och nyckelskåp
• Fortlöpande montera och demontera larm och lås till nya/avslutade
användare
• Felsöka och åtgärda fel på monterade digitala larm, lås, kameror och tillbehör
• Ge service och support till vård- och omsorgspersonal som nyttjar tekniken
• Göra riskanalyser och riskbedömningar och tillsammans med chef
planera åtgärder
• Hantera support och service i kontakt med leverantören
• Kunna samverka med andra som till exempel att ha en dialog med
fastighetsägare kring nyckelfria lås, samt andra interna och
externa kontakter.
• Beställa och ta emot trygghetslarm, digitala lås samt tillbehör
• Fordonsskötsel


Kvalifikationer
Vi söker dig med slutförd gymnasieutbildning med IT-teknisk inriktning. Vi ser gärna att du har arbetat med databaser, systemförvaltning eller nätverk i tidigare arbete. Har du erfarenhet av installation och service av trygghetslarm, och digitala låssystem är det meriterande.

Du måste ha goda tekniska kunskaper, vara händig och duktig på att bemöta människor då delar av ditt arbete sker hemma hos den enskilde. Som person är du självgående, lugn, engagerad och ansvarstagande. Du har en stark organisatorisk förmåga vilket genomsyrar ditt arbete och det är av stor vikt att kunna arbeta självständigt.

Som person är du ansvarstagande och har lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann i ditt arbetssätt, serviceinriktad, samt har ett genuint intresse för teknik och digitalisering. God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN:A 2021/27".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Jobbnummer
5726788

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen: